۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۱۴۷۴۰

بیانیه جامعه روحانیت کاشان به مناسبت روز ملی و هفته عفاف و حجاب

بیانیه جامعه روحانیت کاشان به مناسبت روز ملی و هفته عفاف و حجاب
اصفهان – جامعه روحانیت شهرستان کاشان به مناسبت روز ملی و هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، جامعه روحانیت کاشان صبح امروز به مناسبت روز ملی و هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: جامعه روحانیت کاشان در راستای رسالت عظیم فرهنگی و اجتماعی و مطالبه گری قانونمند، مصرانه از کلیه نهاد‌های مسؤول و قوای سه گانه و دولت انقلابی آیت الله رئیسی می‌خواهد قانون حجاب و عفاف را که به هویت و خانواده و ایمان جامعه ما گره خورده است دقیق و کامل جرا نمایند و ما فراتر از قانون هیچ انتظاری از جریان حاکمیت نداریم.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ۚ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا
با سلام و درود بر ارواح طیبه شهیدان و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت رهبر معظم انقلاب
پروردگار مهربان زن را با سرمایه ارزشمند محبت و عاطفه آفرید تا با روح لطیف خود در زندگی معلم رأفت بوده و برای خانواده خود پیام آور عاطفه باشد و با رعایت حجاب - این حق الهی و انسانی - آرامش روانی جامعه تامین شود.

از بزرگترین فجایع دوران منحوس پهلوی، مبارزه با این امر مقدس حجاب بود که حادثه حمله به مسجد گوهر شاد مشهد در ۲۱ تیرماه سال ۱۳۴۱ و کشتار مردم عزیز ما برگی سیاه از آن جنایات این رژم در تاریخ فرهنگ ایران اسلامی بر جای گذاشت.

نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد حفظ حجاب و عفت بانوان هرگز آن‌ها را از عرصه علم و فعالیت‌های انقلابی و اجتماعی محروم نمی‌کند.

امروز دشمنان دین و نظام اسلامی ایران با تمام توان خصوصا امپراتوری رسانه‌ای تلاش می‌کند این سرمایه مقدس و تعالی بخش را از ما بگیرند و مانع پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در حوزه‌های معنوی، اجتماعی، سیاسی و علمی شوند که امیدواریم با توفقیات الهی و هوشیاری زیرکانه زنان و مردان با ایمان جامعه ما جریان حاکمیت، مکر آن‌ها با شکست روبرو شود.

جامعه روحانیت کاشان در راستای رسالت عظیم فرهنگی و اجتماعی و مطالبه گری قانونمند، مصرانه از کلیه نهاد‌های مسؤول و قوای سه گانه و دولت انقلابی آیت الله رئیسی می‌خواهد قانون حجاب و عفاف را که به هویت و خانواده و ایمان جامعه ما گره خورده است دقیق و کامل جرا نمایند و ما فراتر از قانون هیچ انتظاری از جریان حاکمیت نداریم.

البته این امر هرگز مسؤولیت قاطبه مردم در امر به معروف و نهی از منکر را سلب نخواهد کرد.

در پایان از امت مومن و انقلابی، زنان و مردان شهرستان دارالمومنین کاشان دعوت به عمل می‌آید تا در «همایس بزرگ عفاف و حجاب» با حضور فعال و تاثیرگذار خود در تبلیغ این امر الهی نقش آفرین باشند.
وعده دیدار ما امروز چهارشنبه ۲۲ تیرماه راس ساعت ۱۸ ورزشگاه شهید ناصر فکری کاشان (چهل جریب)
سخنران مراسم: آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان./۱۳۰۷/

جامعه روحانیت کاشان

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات