۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۱۴۷۲۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

برخی هنوز بی حجابی را منکر نمی دانند

برخی هنوز بی حجابی را منکر نمی دانند
استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه همه باید اهل تبیین باشند، گفت: قبل از امر به معروف و نهی از منکر باید منکر را تعریف کرد؛ هنوز برخی بی حجابی را منکر نمی دانند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان سه شنبه شب در ادامه سلسله جلسات جهاد تبیین که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، یکی از ضرورت‌های جهاد تبیین را سخن گفتن از حق برشمرد.

وی با بیان اینکه شیعه در مقابل حق بی تفاوت نیست، ابراز کرد: یکی از علائم شیعه، شیعه گری با زبان است و مومن واقعی نسبت به حق و حق گویی بی تفاوت نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه یک مومن نمی تواند ساکت بنشیند، افزود: یکی از نقایص آموزش و پرورش عدم تعلیم گفت‌وگو و تبیین حقایق است. برخی مدارک بالایی به دست آورده اند اما در گفت‌وگو با مشکلات مواجه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه اکثر محجبه های ما زبان ضعیفی در دفاع از حجاب دارند، تصریح کرد: با حجاب ها باید از احساس امنیت بگویند، مقاله و رمان ها باید در موضوع حجاب نگاشته شود.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه مومن باید سخنور باشد، اظهار کرد: سخنوری یکی از ابعاد و ابزار مدیریت است یکی از شرایط وزرا باید سخنرانی قوی و زیبا باشد.

وی با اشاره به انواع سخنوری بیان کرد: سخنوری گاهی مناظره، مجادله و جدال احسن است برخی فکر می‌کنند ریاضیات به رشد عقل کمک می کند در حالی که ادبیات به بلوغ و رشد عقلی کمک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با یادآوری اینکه همه باید اهل تبیین باشند، خاطرنشان کرد: قبل از امر به معروف و نهی از منکر باید منکر را تعریف کرد هنوز برخی بی حجابی را منکر نمی دانند.

وی ادامه داد: متاسفانه در ساخت فیلم سینمایی و تلویزیونی در دفاع از حجاب نیز ضعف داریم چند فیلم و سریال خوب و قابل دفاع در حوزه عفاف و حجاب ساخته شده است؟

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه زیبا سخن گفتن هنر می باشد، اظهار کرد: انسان باید در سخن گفتن و نوشتن و به تبع آن جهاد تبیین هنرمندانه عمل کند لذا باید تمرین سخنرانی و نوشتن کرد چرا که جهاد تبیین به هنر سخنرانی هنرمندانه نیازمند است.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: در سوره اعراف خداوند می فرماید من رسالتم را ابلاغ و نصیحتتان کردم ما شما نصیحت کننده ها را دوست ندارید، برخی نصیحت کننده ها را دوست ندارند اما این موضوع نباید موجب بی اعتنایی ما در مقابل یک حق شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی برای عزت دو روزه دنیا در مقابل حرف حق سکوت می‌کنند، خاطرنشان کرد: عزت دهنده خداست با خدا معامله کنید و مدافع حرف حق باشید و با آگاهی جهاد تبیین کنید.

حجت الاسلام  والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه از گفتن حرف حق ابا نداشته باشید، ابراز کرد: از سرزنش سرزنش کنندگان نترسید با ادبیات زیبا از حق دفاع کنید که عزت دهنده خدا است.

ارسال نظرات