۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۷۱۳۰۴۲
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

تمدن غرب تئوریزه کننده هواپرستی است

تمدن غرب تئوریزه کننده هواپرستی است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: تمدن غرب تئوریزه کننده هواپرستی است و در این عصر مردم از هواپرستی خسته شده‌اند و روزبه‌روز به معنویت نزدیک‌تر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پناهیان، در ادامه سلسله جلسات جهاد تبیین که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می شود، گفت: تبیین در تمام اعصار کار پیامبران الهی بوده و در همه جوامع بشری توسط مؤمنین صورت گرفته است و ائمه ما را به دلیل تبیین و روشنگری به شهادت رساندند.

وی با اشاره به ضرورت تبیین در دنیای حاضر افزود: از آنجایی که اقبال معنویت در جهان معاصر بیش از تمام دوران گذشته است، این اقبال عمومی جهانی به معنویت، موجب رونق بازار معنویت‌های دروغین نیز شده از این رو تبیین معنویت راستین از تکالیفی است که بر عهده تک‌تک مسلمین نهاده شده است.

استاد حوزه و دانشگاه انتقال مفاهیم و جهاد تبیین در بستر مناسب را از ضروریات عصر حاضر برشمرد و عنوان کرد: اگر در این ۱۰ سال پیش رو نتوانیم تحولات عمیق و پایداری در حوزه دین‌داری و معرفت‌بخشی را به جامعه جهانی منتقل کنیم قطعاً مقصر خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه تا 40 سال پیش جامعه‌شناسان غربی دین را افیون جامعه قلمداد می کردند، اظهار داشت: هم‌اکنون هیچ جامعه‌شناسی نیست که دین را قدرتمند، ضروری و مؤثر بر جوامع نداند و بحث کنونی در جهان بر سر انتخاب کدام دین و کدام معنویت است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به تبلیغات گسترده ماهواره ها و شبکه های فاسد اجتماعی معاندین نظام تصریح کرد: این گستره از حجاب در کشور نشان‌دهنده اهتمام مردم غیور ایران به دین و دین‌داری است، حتی یک سرود مثل سلام فرمانده میزان استقبال جامعه به معنویت را برای ما بازگو می کند.

وی خاطرنشان کرد: تمدن غرب تئوریزه کننده هواپرستی است و در این عصر مردم از هواپرستی خسته شده‌اند و روزبه‌روز به معنویت نزدیک‌تر می‌شوند.

سخنران حرم کریمه اهل‌بیت (س) بر چرایی وجوب فوری و عینی بودن جهاد تبیین اشاره کرد و یادآور شد: بیش از این که نگران تهدیدها باشیم، باید نگران ازدست‌دادن فرصت‌ها باشیم، فرصت‌های ما برای ابلاغ دین و تحول در جامعه بسیار زیادتر از تهدیدهاست.

سخنران حرم کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها، نقص تبیین را مهم‌ترین پایه شکل‌گیری بی‌دینی در تمام جوامع انسانی برشمرد و ابراز داشت: ضرورت جهاد تبیین امروز به‌خاطر فرصت‌های فراوانی است که وجود دارد؛ باید به سمت مرده در حال احتضار تفکر الحادی در جهان یورش بیاوریم.

وی با اشاره به یافته‌های روان‌شناسان که خودداری نفس از شهوات را مهم‌ترین عامل رشد و موفقیت آدمی می دانند، اظهار داشت: با این یافته‌های دانشی که به‌نوعی برگشت به معنویت است، تمدن غربی مبتنی بر توجه به شهوات، افول خواهد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: جهان قیام‌های مختلفی علیه فرهنگ هرزگی غرب برپا می‌شود و دوران هرزگی برچیده شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان در مقابل کارهای قوی تبیین مبانی اسلامی عاجز هستند، تصریح کرد: نباید فرصت‌های بسیار خوبی که در راه جهاد تبیین  ایجاد شده را از دست دهیم چرا که در جهاد تبیین با محوریت اخلاص، با کمترین اقدام و تبیین بیشترین نتیجه را شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب انقلابیونی مهدیه تهران را تبدیل به انباری کردند، تصریح کرد: پس از انقلاب برخی انقلابی ها تغییر هویت دادند و به اپوزیسیون و مخالفان انقلاب تبدیل شدند هر چند عاقبت به خیر نشدند.

وی در پایان ابراز کرد: امروز تحولات در مسیر ظهور امام زمان در حال حرکت است، انقلابیون یمنی از ما و انقلابیون ما جلو زده اند و رسماً رهبر شما را امام خود می دانند.

ارسال نظرات