۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۷۱۲۲۹۴
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان عنوان کرد؛

تحریف مفاهیم دینی، مهم‌ترین عامل اختلافات آخر الزمانی

تحریف مفاهیم دینی، مهم‌ترین عامل اختلافات آخر الزمانی
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: تحریف مفاهیم دینی و درست منتقل نشدن معارف الهی از مهم‌ترین علل تقویت اختلاف میان شیعیان در آخرالزمان است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علیرضا پناهیان سه شنبه شب در ادامه سلسله نشست های جهاد تبیین که در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با تاکید بر ‌ضرورت‌ جهاد تبیین در آخرالزمان گفت: عمیق بودن دین، پیچیدگی انسان در تحریف و توجیه‌پذیری و نیز گستره عملیات روانی دشمنان اغواگر و شبهه‌افکنی ضرورت تبیین در آخر الزمان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در عصر پیامبر با وجود قرآن کریم قوی ترین اهرم تبلیغاتی در دستان پیامبر خدا بود اما باز اسلام صدمات زیادی را متحمل شد، ابراز کرد: هم اکنون جبهه دشمن بسیار قوی شده است و وضع تبلیغی اسلام در موقعیت بسیار حساسی قرار دارد که وظیفه مبلغان و حوزه علمیه را درعرصه تبلیغ و تبیین مهم و سنگین می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان روایاتی راجع به اختلافات شیعیان در آخرالزمان اظهار کرد: در دوران آخرالزمان در عین افزایش اطلاعات، برداشت‌ها از دین متفاوت شده و اختلافات در میان شیعیان به‌ویژه اهل علم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگرچه اختلافات آخرالزمانی ریشه در نادانی و جهل افراد دارد اما از سوی دیگر بنا بر روایتی «اخْتَلَفَتِ الشِّیعَةُ بَیْنَهُمْ وَ سَمَّی بَعْضُهُمْ بَعْضاً کَذَّابِینَ وَ یَتْفُلُ بَعْضُهُمْ فِی وُجُوهِ بَعْضٍ»؛ بشارتی بر نزدیکی فرج صاحب الزمان (عج) است.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) تحریف مفاهیم دینی و درست منتقل نشدن معارف الهی را از مهم‌ترین علل تقویت اختلاف میان شیعیان در آخرالزمان برشمرد و عنوان کرد: اختلافات داخلی جهان اسلام عموماً ریشه در تحریف‌های خودساخته و یا ناخواسته از سوی دشمن، آن هم از سر دلسوزی ظاهری صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بر آگاهی و جامعیت بخشی اطلاعات دینی افراد جامعه تاکید کرد و افزود: اگر اطلاعات از دین جامع ارائه نشود به دنبال خود برداشت هایی ناصحیح و غلط از دین را خواهد داشت و در این هنگامه مخالفت و عناد با دیگران نمود پیدا می کند.

وی انتظار زیاد از مومنان ضعیف الایمان را از آسیب های آخرالزمان برشمرد و تصریح کرد: در آخرالزمان فارغ از اختلافات درون مذهبی، برخی با تحمیل ایمان و معرفت دینی خود به دیگران، از آنها انتظار دارند تا همه ایمانشان را قبول کنند که در اینجا اهمیت و ضروت جهاد تبیین مشخص می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان با اشاره به آداب تبیین خاطرنشان کرد: اقتضای جهاد تبیین این است که روش تبیین درست را فرابگیریم چرا که بخش قابل‌توجهی از کسانی که دچار سوءتفاهم و گمراهی شدند، نشأت‌گرفته از فقدان زبان خوب در تبیین آموزه‌های دینی است.

ارسال نظرات