۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۱۴۱۴۹
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

طلاب بیانات رهبر انقلاب را مباحثه کنند

طلاب بیانات رهبر انقلاب را مباحثه کنند
استاد حوزه با بیان اینکه متن مباحثات ما باید فرمایشات مقام معظم رهبری باشد، گفت: فرمایشات رهبری فقه نظام و جامعه است؛ طلاب تذکرات و نکات ایشان را مباحثه کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان سه شنبه شب در سلسله جلسات جهاد تبیین که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، هیچکس را بی نیاز از تحصیل و به روز کردن دانش ندانست.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) راجع به تفقه در دین و اختصاص یک روز به کسب پاسخ پرسش های دینی ابراز کرد: برخی نسبت به کسب علوم دینی خود را بی نیاز می دانند در حالی که احساس استغنا بسیار زشت و البته خطرناک است، مومنین هرگاه کنار هم می نشینند باید مطلب تازه ای را فرا بگیرند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که بین انسان متدین کتابخوان و فرد متدینی که اهل مطالعه نباشد از زمین تا آسمان فرق وجود دارد، تصریح کرد: اگر علامه هم باشیم باز نیازمند مطالعه هستیم.

وی ادامه داد: همه نیاز به تواضع، آموختن و اعتراف به جهل داریم چرا که دین ژرف و عمیق است.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه تمام آنچه یافته ایم تازه به عمق جهالت خود پی می بریم، عنوان کرد: هر چه به اواخر عمر علامه مصباح نزدیک می‌شد تواضع علمی این عالم در گفتارشان بیشتر نمایان می گشت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه بزرگان دین برای یافتن مطالب جدید هیچ ابایی ندارند، ابراز کرد: مطالعه، یافته های گذشته را اصلاح و تکمیل می‌کند و مومنین به آگاهی های یکدیگر می افزایند.

وی با اذعان به اینکه برخی درب آگاهی را بسته اند، یادآور شد: بخشی از جهاد تبیین به خود ما برمی‌گردد، حوادث اطرافمان می تواند برای ما کلاس درس باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بخشی از ریاضت نفس با آموختن است، اظهار کرد: آموختن غرور انسان را از بین می برد؛ تحمل سختی های امروز جامعه جز با گفتگو و تبیین امکان ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان هیچ نیروی حزب اللهی و مومنی را مستغنی از علم آموزی ندانست و ابراز کرد: متن مباحثات ما باید فرمایشات مقام معظم رهبری باشد فرمایشات رهبری فقه نظام و جامعه است طلاب تذکرات و نکات رهبر معظم انقلاب را مباحثه کنند.

وی یادگیری دائمی را ارزشمند و مشکل جامعه را آموخته های سطحی برشمرد و گفت: آموختن باید جزئی از فرهنگ ما باشد و بر سر یافته ها باید مباحثه و گفتگو کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فرمایشات و اندیشه رهبری کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر است، تصریح کرد: حزب اللهی بودن تنها اعتقاد به ولایت فقیه نیست بلکه باید سخنان رهبری را شنید مطالعه کرد و آن را به مباحثه گذاشت.

وی با بیان اینکه حجاب یک مسأله اجتماعی است، خاطرنشان کرد: حجاب مسئله اعتقادی نیست که برخی بگویند با اعتقادات کاری نداشته باشید، حجاب یک مسأله اجتماعی است و چون این مهم تبیین نشده آن را اعتقادی  پنداشتند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه علما و ائمه مساجد بحث های اختصاصی و مختص به سنین مختلف در مساجد داشته باشند، اظهار کرد: مسجد محل گفتگوهای اختصاصی برای مخاطبین مختلف است.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین ابراز کرد: دین بروشور ندارد که با یک بار مطالعه از فهم آن بی‌نیاز شویم هزار سال اگر قرآن را مطالعه کنیم باز مطلب جدیدی از آن می آموزیم، دین فهم عمیق می خواهد که این فهم با مطالعه پی در پی و مستمر حاصل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه دین بازی جذابی است که در هر مرحله باید آموزش جدید دید، ابراز کرد: همیشه به دنبال سخن تازه باشیم چون دین عمیق و بی انتها است لذا نیازمند جهاد تبیین هستیم و روزی که انسان نیاز به فهمیدن مطلب جدید و تازه نکند آن روز او یک مرده است.

ارسال نظرات