۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۷۱۴۷۶۳

گزارشی از گردهمایی سالانه مبلغان استان فارس

گزارشی از گردهمایی سالانه مبلغان استان فارس
گردهمایی سالانه مبلغان استان فارس در سالن اجتماعات غدیر حرم مطهر حضرت احمدبن موسی‌الکاظم(ع) برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گردهمایی سالانه مبلغان استان فارس در سالن اجتماعات غدیر حرم مطهر حضرت احمدبن موسی‌الکاظم علیه‌السلام برگزار شد.

بنا به این گزارش در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ گردهمایی سالانه مبلغان استان فارس برگزار گردید و مبلغان طرح هجرت بلند مدت و مبلغان طرح روحانی مستقر استان فارس حضور داشتند.

در ابتدای این گردهمایی مدیر حوزه‌ علمیه استان فارس حجت الاسلام استوار میمندی ضمن ارائه‌ی خیر مقدم به حضار شرکت‌کننده در این گردهمایی، سخن را با تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات مبلغان استان به ویژه مبلغان طرح هجرت بلند مدت آغاز کردند و افزودند: در شرایطی که دشمن با یک جنگ تمام عیار و ترکیبی علیه معتقدات و ارزش‌ها به‌پا خواسته، حضور مبلغان دینی در اقصی‌نقاط استان مبارک و قابل تقدیر است و مطمئناً مورد عنایت ویژه‌ی حضرت ولی‌عصر عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف خواهد بود.

مدیر حوزه‌ی علمیه استان فارس در ادامه بیان کرد: اگر بناست بر طبق فرمایش حضرت آقا جامعه‌پردازی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی صورت گیرد، رکن رکین آن حوزه و روحانیت و مبلغان دینی‌ست.

وی در ادامه افزود: اگر مجاهدت و تلاش گسترده و بی‌وقفه‌ی روحانیت اصیل و انقلابی نبود، آنچه دشمن در صدد آن بود؛ یعنی استحاله فرهنگی، رخ داده بود و به حول و قوه‌ی الهی، روحانیت انقلابی و پرتلاش نه‌تنها سدّی در برابر این فعالیت‌ها خواهد بود، بلکه حرکت به سمت فتح سنگرهای دشمن را هم برنامه ریزی خواهد نمود.

مدیر حوزه‌ علمیه فارس در پایان ابراز کرد: امیدواریم با اجرای طرح‌ها و ابلاغیه‌های جدید در بخش‌های مختلف تبلیغی، بتوانیم قدم‌های مهم و موثری در مسیر تبلیغ معارف الهی و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی بر داریم.

در ادامه‌ این گردهمایی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری ضمن بیان مقدمه ای در باره عوامل موفقیت مبلغان در تبلیغ، عبادت و بندگی خداوند و ارتباط دائمی با او را مهم ترین عامل موفقیت مبلغان دین در این مسیر برشمردند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، در ادامه سخنان خود به بیان برخی انتظارات از مبلغان پرداخت.

وی در این باره بیان داشت: از مبلغان محترم انتظار می‌رود توانمندی‌های علمی خود را ارتقاء دهند. اولا علوم پایه حوزوی مانند ادبیات، منطق، حکمت، فقه و اصول را تقویت کنند تا قدرت استدلال و برداشت از متون اولیه و اساسی دین در آنان تقویت شود. ثانیا با مطالعه در موضوعات تاریخی، اجتماعی، انسان شناختی، روان شناختی و دیگر علوم و معارف الهی قدرت تحلیل خود را در موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بالا برند. مبلغان باید بتوانند به نیازهای عصری مخاطبان خود پاسخ مناسب با نگاه دین داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری با توجه به کارویژه های روحانیت افزود: کارویژه‌های مختلف روحانیت توسط مدیریت حوزه های علمیه تعریف و تنظیم شده و طلاب محترم باید بتوانند در یک یا چند کارویژه فعالیت کنند. در مرکز آموزشهای مهارتی و کاربردی حوزه، دوره های آموزشی مناسبی برای توانمند سازی طلاب و روحانیون در این کارویژه ها طراحی شده و در حال اجرا می باشد. از مبلغان عزیز انتظار می رود با استفاده از سامانه مهارتخانه طلاب از این دوره های آموزشی بهره گیرند.

وی با اشاره به مباحث مرتبط با مسجد بیان داشتند: طرح‌ بسیار مناسبی با عنوان «مسجد طراز اسلام و انقلاب اسلامی» توسط معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه طراحی و توسط برخی از مبلغان اجرا شده است. گزارش ها حاکی از موفقیت این طرح است و از این رو انتظار می رود توسط همه مبلغان هجرت وارد مرحله‌ی اجرا شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، از مبلغان درخواست کرد در حد توان در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارند و نسبت به رویدادهای فرهنگی و اجتماعی واکنش سریع و مناسب نشان دهند.

وی تأکید کردند: مبلغان دینی همواره در دسترس و پاسخگوی نیازها و مشکلات مردم باشند.
ایجاد گروه‌ های مردمی و آموزش و فعال سازی آنان برای انجام خدمات اجتماعی و گسترش تبلیغ دینی از دیگر انتظارات مطرح شده توسط معاون تبلیغ حوزه بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری همچنین بر گسترش تبلیغ در فضای مجازی، توجه به موضوعات مهمی مانند جهاد تبیین، بیانیه گام دوم انقلاب و موضوعات مرتبط با آسیبهای اجتماعی مثل اعتیاد، جمعیت، عفاف و حجاب تأکید کردند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به تغییرات ایجاد شده در طرح هجرت بیان داشت: در این طرح انواع اعزام مبلغان به صورت عمومی و تخصصی، تمام وقت، پاره وقت و ساعتی ، مستمر و مقطعی، شهری و روستایی پیش بینی شده است و مبلغان می توانند بر اساس توانمندی و فرصتهای خود در هر کدام از آنها فعال شوند.

ارسال نظرات