۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۷۱۴۷۶۶
حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی عنوان کرد؛

شناسایی استعدادهای برتر و تجلیل از محققان جوان از اهداف جشنواره علامه حلی

شناسایی استعدادهای برتر و تجلیل از محققان جوان از اهداف جشنواره علامه حلی
معاون پژوهش حوزه های علمیه تأکید کرد که شناسایی استعدادهای برتر و تجلیل از محققان جوان حوزوی دو هدف مهم جشنواره علامه حلی است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره علامه حلی که در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: امروزه پژوهش در حوزه های علمیه نهادینه شده است و در مدارس سطح یک حوزه شاهد چندین فعالیت مرتبط با عرصه پژوهش هستیم از کارگاه های مهارت های پژوهشی تا سایر عرصه های پژوهشی.

وی افزود: جشنواره علامه حلی که بیش از یک دهه از عمر آن می گذرد امروزه به خوبی در میان حوزه برادران و خواهران نهادینه شده است و این جشنواره‌ به منظور تجلیل از محققان جوان حوزوی برگزار می‌شود و برگزیدگان این جشنواره به معاونت‌های پژوهش حوزه‌های علمیه معرفی می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی خاطرنشان کرد: جشنواره یادشده در سه مرحله مدرسه ای، استانی و کشوری برگزار می شود و این جشنواره طلابی را که در عرصه پژوهش فعالیت دارند مورد تشویق قرار می دهد.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی، ایجاد هماهنگی و فرآیند یکسان در نظام جشنواره کار بسیار مهمی است که امروز دست اندرکاران جشنواره علامه حلی نسبت به این مهم اهتمام داشته اند و قدردان تلاش آنها هستیم.

وی افزود: شورای علمی جشنواره بسیار فعال بود و در کنار ارزیابی ها، نگاه ویژه به محتواها نیز صورت گرفت، تا اثرات برگزیده در نهایت دقت انتخاب شوند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در مورد آثار ارسالی به جشنواره، توجه به فرآیندهای پژوهشی در سطوح ۱ تا ۴، توجه به شاخصه های پژوهش و توجه به روش شناسی معتبر مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی گفت: این جشنواره در کنار شناسایی استعدادهای برتر می تواند آموزشی هم باشد، نگاه ما در این جشنواره در کنار تشویق طلاب، نگاه آموزشی هم هست و نگاه ارزیابان در اختیار طلاب قرار می گیرد.

وی در پایان بیان داشت: حوزویان امروز نیمی از مسئولیت تولیدات علمی و پژوهشی را به دوش می کشند و در عرصه پژوهش شاهد حرکت رو به جلو هستیم.

ارسال نظرات