۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۷۱۴۸۷۱

از سامانهٔ «شمع» سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد

از سامانهٔ «شمع» سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد
سامانهٔ «شمع» با حضور معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات و مدیرکل اداره امور مبلغین کشور رونمایی شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا سامانهٔ «شمع» با حضور معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات و مدیرکل اداره امور مبلغین کشور رونمایی شد.

حجت‌الاسلام محمد جنتی، مدیر كل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی، هدف از طراحی و راه‌اندازی این سامانه را ساماندهی، هوشمندسازی و تسهیل‌‌گری جریان تبلیغ در کشور دانست و گفت: این سامانه از سه ضلع مبلغان، مردم و کارشناسان تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های کشور تشکیل شده و هر ضلعِ آن خدمات مختلفی ارائه می‌دهد.

وی افزود: برای نخستین بار و با فرآیندی ساده مردم می‌توانند از طریق این سامانه، برای مجالس و محافل مذهبی خود سخنران دعوت کنند.

حجت‌الاسلام جنتی بیان داشت: لیستی از سخنرانان به تفکیک استان و شهرستان، به همراه رزومه و نمونهٔ سخنرانی‌هایشان در سامانه شمع قابل مشاهده است. مبلغان نیز می‌توانند با ورود به صفحه پیشخوان این سامانه، اطلس تبلیغی استان‌ها را مشاهده کنند.

مدیر كل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی از عضویت حدود ۶۰ هزار مبلّغ در سامانه شمع خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳ هزار و ۲۲۰ بستر تبلیغی در کشور معرفی شده و آماده است که مبلغان به این ظرفیت‌ها اعزام شوند. این بسترها به‌زودی به ۵۰۰۰ هزار نقطه خواهد رسید.

حجت‌الاسلام جنتی تاکید کرد: مدیران شهرستان‌های سازمان تبلیغات می‌توانند رزومه مبلغان و دعوت‌های میزبان‌ها را مشاهده کنند. همچنین با قابلیت‌های مختلف این سامانه، مدیریت میدان تبلیغ برای مدیران شهرستان‌ها دقیق‌تر خواهد بود.

مدیركل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی ضمن ابراز امیدواری از بهینه‌سازی و هوشمندسازی بخش مهمی از میدان تبلیغ در یک سال آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ رضا عزت‌زمانی، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه گفت: راه‌اندازی سامانهٔ «شمع» خدمت بزرگی به عرصهٔ تبلیغ برای توسعه دایرهٔ مخاطبین و کمک به جریان مبلغ و تبلیغ در عرصه جهاد تبیین است.

ارسال نظرات