۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۷۱۴۸۷۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قم:

شیرینی معارف و علوم عقلی را با زبان داستان به کودکان بچشانیم

شیرینی معارف و علوم عقلی را با زبان داستان به کودکان بچشانیم
عموزاده با بیان داستان هبوط انسان به زمین با زبان کودکانه گفت: برای کودکان مقاله نخوانید آنها با زبان کودکانه با مسائل دینی آشنا کنید.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، امیر علی عموزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قم، پیش ازظهر امروز با حضور در اردوی یک روزه «نقش علوم عقلی در گسترش دین» که در اردوگاه ۱۵ خرداد قم ویژه طلاب جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، با اشاره به نقش علوم عقلی در تربیت نوجوانان، گفت: داستان خلقت در همه کتابه های آسمانی آمده است، قرآن کریم نیز در چندین آیه بهتر از سایر کتب به این داستان پرداخته است.

وی با بیان داستان خلقت انسان و پرسشگری فرشتگان از خدای تبارک و تعالی افزود: سخفیف ترین واژه در بین کلمات من و منیت است، همان چیزی که موجب اعتراض و تسلیم نشدن ابلیس در مقابل خداوند شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان قم با تاکید بر اینکه ما به دنیا نیامده ایم که دکتر، مهندس، حجت الاسلام شویم، اظهار کرد: کار ما در این دنیا آدم شدن است و آدم شدن به معنای بازگشت به عالم بالا است.

عموزاده با اشاره به اینکه معارف را باید با زبان هنر به نوجوانان آموزش داد، تصریح کرد: سخت ترین و پیچیده ترین معارف و علوم عقلی را باید با زبان هنر و داستان نویسی به نسل جدید ارائه کرد.

وی با تشریح داستان هبوط انسان به زمین بیان کرد: قرآن را کودکانه بیان کردم تا ببینید چگونه می توان کودکان را با معارف الهی آشنا کرد.

عموزاده با اشاره به اینکه پشت هر داستانی دنیای از معارف وجود دارد، عنوان کرد: برای کودکان مقاله نخوانید، طعم شیرین علوم عقلی را هم می توانیم به زبان ساده به کودکان و نوجوانانمان بچشانیم و شما امروز نمونه ای از آن را مشاهد کردید لذا کودکانه با کودکان سخن باید گفت.

ارسال نظرات