۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۷۱۴۹۰۷

دو گذر مرزی ریمدان و میرجاوه پذیرای زائران حسینی

دو گذر مرزی ریمدان و میرجاوه پذیرای زائران حسینی
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : این استان در ایام اربعین حسینی از طریق دو گذر مرزی ریمدان و میرجاوه پذیرای زائران حسینی است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از دشتیاری، حسین مدرس خیابانی صبح امروز در نهمین نشست ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان در محل پایانه مرزی ریمدان ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر اظهار داشت: تا اربعین حسینی زمان زیادی باقی نمانده و در این ایام ما از طریق دو گذر مرزی میرجاوه و ریمدان پذیرای زائران حسینی هستیم.

وی با اشاره به ساخت استراحتگاه زائران در مرز ریمدان، افزود: امسال به دلیل سهولت دسترسی زائران اربعین حسینی این مرز مورد استقبال بیشتری قرار خواهد گرفت.

استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود روزانه از 10 هزار زائر پاکستانی پذیرایی کرده تا به عتبات منتقل شود.

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدهای قبلی بسیاری از زیرساخت های مرز ریمدان ناقص بود اما امروز شاهدیم با همت و تلاش راهداری جنوب و پایانه مرزی ریمدان خوشبختانه زیرساخت های لازم فراهم شود؛ همچنین گیت‌های پلیس به 10 گیت افزایش یافت، علاوه بر این 50 کانکس برای سرویس بهداشتی تامین شد که این رقم به 100 کانکس افزایش پیدا خواهد کرد؛ مزید بر این نمازخانه برای اسکان زائران پاکستانی و سایه‌بان برای کریدورهای ورودی زائران جهت جلوگیری از ازدحام نیز تعبیه شده است.

مدرس خیابانی اذعان کرد: مهمترین موضوع ما تأمین ناوگان حمل و نقل زائران بوده لذا مقرر شد پایانه حمل و نقل در جوار پایانه مرزی ریمدان، در مجتمع خدمات رفاهی شهید سلیمانی و در منطقه چابهار از طریق استان های معین تامین شود.

وی ادامه داد: همچنین مخازن برای تامین 60 هزار لیتر آب تعبیه شده و برای 70 هزار لیتر دیگر نیز تعبیه خواهد شد و در مجموع تا اربعین 130 هزار لیتر آب تامین می شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مسیر 53 کیلومتری جاده ریمدان به سمت چابهار نیز در حال لکه‌گیری است. هفت کیلومتر فیبر نوری زمینی شد که دیگر قطعی در پایانه مرزی ریمدان به حداقل خواهد رسید و مشکل معطل شدن زائران نیز برطرف می‌شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: با ابلاغیه و تقسیم کار ستاد اربعین همه وزارتخانه‌ها مکلف شدند تا از مرزهای سیستان و بلوچستان پشتیبانی کرده که این موجب می شود تا علاوه بر حضور پرشکوه زائران بتوانیم خدمات بهتری را به آنان ارائه دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین 53 کیلومتر خط انتقال سد زیردان برای آب تامین آب پایدار منطقه ریمدان در دستور کار قرار گرفت که 22 کلیومتر آن در حال نهایی شدن است.

انتهای پیام/392/

ارسال نظرات