۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۷۱۵۰۳۶

قدرت نمایی بی‌پایان مقاومت

قدرت نمایی بی‌پایان مقاومت
حزب‌‌ا... لبنان، درست در زمانی که واشنگتن و تل‌آویو تلاش می‌کنند خود را قدرت مسلط بر منطقه نشان داده و تصویر کاذبی بر همین مبنا در ذهن مخاطبان عمومی تحولات غرب آسیا ایجاد کنند، درس بزرگی به این دو بازیگر طغیانگر داده است!

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب‌‌ا... لبنان، درست در زمانی که واشنگتن و تل‌آویو تلاش می‌کنند خود را قدرت مسلط بر منطقه نشان داده و تصویر کاذبی بر همین مبنا در ذهن مخاطبان عمومی تحولات غرب آسیا ایجاد کنند، درس بزرگی به این دو بازیگر طغیانگر داده است! امروز آمریکا و رژیم اشغالگر قدس، قدرت حزب‌ا... و مقاومت را بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌کنند. آنچه در جریان عملیات پهپادی موفقیت‌آمیز حزب‌ا... در میدان «کاریش» رخ داد، نشان‌دهنده همین حقیقت محض است.

اعزام پهپادهای حزب‌ا... به میدان گازی محل مناقشه میان لبنان و اسرائیل، به معنای بر هم زدن موازنه قدرت به سود مقاومت و لبنان بود. لبنان کمی قبل از اعزام پهپادهای حزب‌ا... به میدان کاریش پیام تهدیدی از سوی غربی‌ها دریافت کرد و پهپادهای مقاومت در پاسخ به همین تهدید، به کاریش فرستاده شدند. 
دوروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت به واسطه اقدام پهپادهای مقاومت، پیامی شدیداللحن به وزارت خارجه لبنان منتقل ساخت اما در حقیقت، این پیام حکایت از استیصال آمریکا و رژیم اشغالگر قدس داشت.  پیام حزب‌ا... در چنین شرایطی کاملا مشخص است! این‌که لبنان باید به حق خود در استخراج کامل گاز مشابه آنچه در طرف مقابل اتفاق خواهد افتاد، برسد. در حقیقت، عملیات فرستادن پهپادها به کاریش بر قدرت مقاومت برای جلوگیری از استخراج نفت توسط تل‌آویو تأکید کرد .مقاومت لبنان بار دیگر قدرت و صلابت خود را در بر هم زدن پازل‌های راهبردی و تاکتیکی تل‌آویو و واشنگتن را به اثبات رساند. بازیگران غربی از دولت لبنان خواستند تا به مطالبات نامشروع رژیم اسرائیل تن دهد اما مقاومت با فرستادن پهپادها، معادله را به صورت کامل برهم زد. اکنون منابع خبری رسمی و غیر رسمی از امتیازدهی اجباری صهیونیست‌ها به بیروت در مذاکرات غیرمستقیم با دولت لبنان خبر می‌دهند.
سفر بایدن به منطقه درست در چنین شرایطی صورت گرفت. به راستی واشنگتن و تل‌آویو چگونه می‌خواهند پریشانی و استیصال خود را در برابر قدرت مقاومت توجیه یا تحریف کنند؟ آیا صدور بیانیه‌های متعدد می‌تواند مانع از تمرکز افکار عمومی بر شکست دشمنان مقاومت شود؟ در این میان، بازیگران منطقه‌ای که همچنان بر حمایت واشنگتن و تل‌آویو و همراهی با این دو حساب می‌کنند، دچار بدترین خبط ممکن شده‌اند. طرح‌هایی مانند معامله قرن که بر اساس آن شاهد سکوت و همراهی برخی اعراب با جنایات رژیم اشغالگر قدس هستیم، محکوم به شکست هستند زیرا جبهه مقاومت اجازه تضییع حقوق ملت فلسطین و گفتمان منبعث از مقاومت را نخواهد داد.

ارسال نظرات