۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۷۱۵۱۸۰

گزارشی از اطعام غدیر توسط گروه های جهادی حوزوی

گزارشی از اطعام غدیر توسط گروه های جهادی حوزوی
گروه‌های جهادی طلاب نیز همانند سایر گروه‌های جهادی و همه افراد دغدغه‌مند عرصه محرومیت زدایی اقدام به طبخ غذا و توزیع آن میان فقرا و خانواده‌های کم بضاعت کردند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، کمک های مؤمنانه یکی از رایج ترین عادات اجتماعی جامعه اسلامی از گذشته های دور تاکنون بوده است. عادتی که الگو گرفته از سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت مطهر ایشان می باشد. در تاریخ حیات با برکت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام کمک به فقرا و نیازمندان و اطعام یتیمان به خوبی می درخشد.

عید غدیر خم که عید ولایت بوده و تداعی کننده عظمت حضرت علی علیه السلام در نزد خداوند است، همه مسلمانان را به تبعیت هرچه بیشتر از سیره ایشان ترغیب می نماید. در همین راستا از سال های دور اطعام در عید غدیر میان پیروان آن حضرت به رسمی کهن تبدیل شده است.

طلاب حوزه های علمیه که خود را شاگردان مکتب اهل بیت علیهم السلام می دانند نیز از این جنبش خداپسندانه غافل نبوده و همه ساله در تهیه و توزیع کمک های مؤمنانه و اطعام مساکین و ایتام مشارکت فعال داشته و دارند.

در عید غدیر امسال، گروه های جهادی حوزوی سراسر کشور نیز همانند سایر گروه های جهادی، هیئات مذهبی و گروه های مردمی، اقدام به طبخ غذا و توزیع آن میان فقرا و خانواده های کم بضاعت کردند.

توزیع ۲۰۰۰ پرس غذا در روستاهای جنوب کرمان به مناسبت عید غدیر

حجت الاسلام متین بیداری مدیر گروه جهادی ثقلین استان کرمان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی جهادگران حوزوی به تشریح برنامه های این گروه در طرح اطعام غدیر پرداخت و گفت: ما از شش سال پیش با تشکیل گروه جهادی ثقلین متشکل از برخی طلاب و فرهنگیان کرمان به اطعام در مناطق کم برخوردار و محروم این استان در مناسبت هایی همچون عید سعید غدیر و ایام فاطمیه می پردازیم.

وی افزود: در سه سال اخیر فعالیت ما روی عید بزرگ غدیر خم متمرکز شده و به جمع آوری منابع مختلف از طریق کمک های مردم و خیرین جهت پخت غذا و اطعام نیازمندان اشتغال یافته ایم؛ در اطعام غدیر امسال تمام هزینه های طرح با کمک های مردمی و حمایت های خیرین بوده و از هیچ نهادی یا ارگانی کمک دریافت نکرده ایم.

حجت الاسلام بیداری مناطق هدف گروه جهادی ثقلین در طرح اطعام غدیر را ۱۵ روستا همچون دهنو، آب حیات و عباس آباد در جنوب استان کرمان عنوان کرد و گفت: تاکنون مواد اولیه جهت پخت ۲۰۰۰ پرس غذا تأمین شده است که نیمی از آن در مراسم های جشن غدیر در این روستاها توزیع می شود و نیمی دیگر با هماهنگی ائمه جماعات به دست افراد نیازمند خواهد رسید.

آسفالت محله ای در حاشیه شهر کوهدشت بعد از ۴۰ سال با پیگیری جهادگران حوزوی

حجت الاسلام جواد احمدی رودی مدیر گروه جهادی حاج احمد متوسلیان استان لرستان که فعالیت خود را از سال ۹۹ و با شیوع ویروس کووید ۱۹ آغاز کرده اند، گفت: در سال ۹۹ از سوی بنیاد هدایت مأمور به امامت جماعت مسجد یکی از پایگاه های اجتماعی شهرستان کوهدشت در استان لرستان شدم؛ حضور من در این محله سبب شد تا با جمعی از طلاب گروه جهادی و مرکز نیکوکاری حاج احمد متوسلیان را تشکیل دهیم.

وی تصریح کرد: در طول سال و به مناسبت های مختلف بویژه در ماه مبارک رمضان به اطعام نیازمندان از طریق جمع آوری کمک های مردمی می پردازیم؛ در ماه های محرم و صفر سال گذشته حدود ۱۰هزار پرس غذا پخته و آن ها را میان نیازمندان توزیع کردیم. این کار را برای عید قربان سال جاری نیز اجرا نمودیم.

حجت الاسلام احمدی رودی گفت: گروه جهادی حاج احمد متوسلیان تاکنون فعالیت های مختلفی داشته که احداث ۲ ساختمان مسکونی برای نیازمندان و آسفالت یکی از محلات حاشیه شهر کوهدشت پس از ۴۰ سال و با پیگیری ها و جهاد رسانه ای اعضای این گروه تنها نمونه هایی از این فعالیت هاست.

وی با اشاره به مشارکت نهادهای مختلف در طرح اطعام غدیر گفت: بنا داریم در عید سعید غدیر به توزیع کمک مؤمنانه میان نیازمندان بپردازیم؛ در این طرح نهادهای مختلفی همچون بنیاد علوی و بسیج سازندگی پای کار آمده و از ظرفیت ها و حمایت های مردم و خیرین نیز بهره برده ایم.

مدیر گروه جهادی حاج احمد متوسلیان با اشاره به مشارکت خوب کانون های فرهنگی مساجد گفت: این کانون ها نیز با کمک های جمع آوری شده از سوی عوامل برنامه تلویزیونی «سمت خدا» در تأمین گوشت برای پخت غذاهای طرح اطعام غدیر ما را یاری نموده اند.

وی اعضای گروه جهادی حاج احمد متوسلیان و هیأت مذهبی محبین امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان خادمین طرح اطعام غدیر جهت توزیع غذاهای طبخ شده معرفی کرد و خاطرنشان کرد: واحد خواهران این هیأت در مناسبت های مختلف مسئولیت پخت غذا را بر عهده دار می شود.

۷۴۰ خانوار تحت پوشش حمایت های مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) شهرستان بهبهان هستند

حجت الاسلام مسلم جهانگردی مدیر مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان بهبهان گفت: این مرکز را در راستای محرومیت زدایی از ۲۵ روستای بهبهان و در سال ۱۳۹۷ تأسیس کردیم؛ در حال حاضر ۷۴۰ خانوار نیازمند شناسایی و تحت پوشش حمایت های این مرکز قرار گرفته اند.

وی ضمن ارائه گزارشی از برخی فعالیت های مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: تاکنون توانسته ایم در زمینه های مختلف درمانی، عمرانی و تأمین جهیزیه زوج های نیازمند فعالیت داشته باشیم؛ در همین راستا در دو سال گذشته ۱۰ منزل مسکونی و ۲۴ سرویس بهداشتی را برای تعدادی از خانواده های کم بضاعت ایجاد کردیم.

حجت الاسلام جهانگردی از ارائه کمک های بلاعوض به صورت ماهیانه به ۱۰ بیمار صعب العلاج که توان تأمین هزینه های درمانی خود را ندارند، خبر داد و گفت: مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) علاوه بر این ها در سال گذشته موفق به تأمین جهیزیه کامل برای ۲۵ زوج نیازمند شد.

وی در ادامه افزود: برگزاری طرح های اطعام و کمک های مؤمنانه یکی دیگر از عرصه هایی است که این مرکز به آن ورود داشته است؛ در ماه رمضان سال جاری توانستیم ۷۰۰۰ پرس طعام را طبخ کرده و میان افراد کم بضاعت توزیع نماییم.

مدیر مرکز نیکوکاری امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به اجرای طرح اطعام غدیر از سوی این مؤسسه تصریح کرد: به مناسبت عید غدیر امسال با کمک ائمه جماعات، اعضای شوراها، دهیاران و مسئولین پایگاه های مقاومت بسیج و معتمدین ۲۵ روستای شهرستان بهبهان اقدام به شناسایی نیازمندان این مناطق و پخت ۱۵۰۰ پرس غذا برای آن ها نموده ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبخ غذا در هرکدام از ۲۵ روستای هدف توسط آشپزهای جهادی از مردم همان مناطق و یاری سایر مردم در جهت پخت و توزیع آن انجام می گیرد؛ غذاها در درب منازل نیازمندان ضمن تبریک عید سعید غدیر به آنان تحویل داده می شود.

تأمین برنج اطعام غدیر از سوی بنیاد علوی

شایان ذکر است بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز در عید غدیر امسال در کنار بسیاری از گروه های جهادی بوده و آن ها را در تأمین مواد اولیه جهت اطعام عید غدیر یاری می کند.

بر این اساس از سوی بنیاد علوی مقادیری برنج جهت طبخ در اختیار گروه های جهادی حوزوی معرفی شده از سوی دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه قرار گرفت.

گزارشی از اطعام غدیر توسط گروه های جهادی حوزوی

ارسال نظرات