۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۷۱۵۰۹۱
حجت الاسلام علیخانی مطرح کرد؛

شناسایی و ایجاد بیش از هزار و ۲۰۰ گروه جهادی حوزوی طی دو سال

شناسایی و ایجاد بیش از هزار و ۲۰۰ گروه جهادی حوزوی طی دو سال
مسئول دبیر خانه گروه های جهادی حوزه علمیه با اشاره به شناسایی هزار و ۲۰۰ گروه جهادی حوزوی، گفت: گروه های جهادی در تمام کاستی های فرهنگی و اقتصادی در کنار مردم هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیخانی مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه های جهادی حوزه های علمیه در نشست گروه های جهادی که در دفتر خبرگزاری فارس قم برگزار شد، گفت: در آستانه سومین سالگرد دیدار حضرت آقا با جمعی از گروه های جهادی قرار داریم که در این دیدار گزارشی مبنی بر فعالیت های جهادی در قشر، صنف و جغرافیای گروه های تبلیغی ارائه شد و بعد از ارائه این گزارش ها حضرت آقا تاکید کردند همه این گزارش ها خیلی خوب است، اما کافی نیست و باید بروید ده برابر بیشتر کار کنید.

وی با اشاره به اینکه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری ما در مجموعه مرکز مدیریت حوزه های علمیه دبیر خانه هماهنگی گروه های جهادی را تاسیس کرده ایم، ابراز کرد: ما با یک جامعه فارغ التحصیل از مدارس علمیه هم طرف بودیم که همه آنها این ظرفیت را دارند که گروه های جهادی را در سطح محل، هیئت، مسجد، شهر و پایگاه بسیج خودشان راه اندازی کنند لذا در 540مدرسه علمیه گروه جهادی تشکیل ده است.

مسئول دبیر خانه گروه های جهادی حوزه علمیه ضمن تشریح این نکته که در این دو سال بیشتر از ۱۲۰۰ گروه جهادی حوزوی را شناسایی و ایجاد کردیم که فصل مشترک بین همه آنها حضور در کنار مردم است، بیان کرد: گاهی در سیل و زلزله غمخوار مردم هستند و گاهی در مناطق محروم و کاستی های مادی در کنار مردم می باشند و درکنار محرومیت زدایی و خدمات رسانی، به فعالیت های فرهنگی، تربیتی و تبلیغی خودشان هم به جهت طلبه بودن به شکل ویژه می‌پردازند.

حجت الاسلام علیخانی با توضیح این نکته که  در سومین سالگرد دیدار با رهبر انقلاب قرارگاهی را راه اندازی می‌کنیم که سابقه ای در حوزه ندارد، خاطرنشان کرد: قرارگاه جهادی حوزه های علمیه با حضور ۲۵ گروه جهادی به صورت متمرکز در یک منطقه کم برخوردار از توابع شهرستان بابل حضور پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: در ایام دهه اول محرم و دهه دوم محرم، این بیست و پنج گروه به منطقه اعزام می شوند و خدمات عمرانی، سلامت، فرهنگی و تبلیغی خودشان را به مردم منطقه می رسانند که اصلی ترین پروژه ای که در آنجا قرار است انجام شود، اصلاح جاده های خاکی روستایی است.

مسئول دبیر خانه گروه های جهادی حوزه علمیه  ادامه داد: از این بیست و پنج گروه، یازده گروه از گروه های جهادی استان قم هستند و هر گروه یک هفته و مجموعا در بیست و یک روز قرار است به کارهای جهادی بپردازند.

حجت‌الاسلام علیخانی با اشاره به اعزام بیش از 300 طلبه جهادگر به قرارگاهای دانشجویی تصریح کرد: به هر قرارگاه ده طلبه برای هم نشینی طلبه و دانشجو، اعزام کنیم و در کنار برنامه های فرهنگی و تبلیغی که می توانند با هم داشته باشند به فعالیت های عمرانی هم می پردازند.

وی با اشاره به فعالیت های ایام غدیر اظهار داشت: با توجه به حمایت هایی که بنیاد علوی در سراسر کشور از گروه های جهادی برای ایام غدیر دارد ۳۵۰ گروه جهادی حوزوی در سطح کشور برنامه خودشان را برای اطعام غدیر اعلام کردند و بالغ بر ۲۰۵ گروه جهادی مورد حمایت بنیاد در خصوص توزیع اقلام قرار گرفتند و در کنار اطعام غدیر به برگزاری برنامه های دسته های شادی در محلات پایین و حاشیه نشین می پردازند.

گفتنی است در این نشست به پویش شکوه بیعت با محوریت گروه جهادی ربیون، هیئت محبین اهل بیت علیهم السلام با مشارکت هیأت ها، مساجد و گروه های جهادی در سال1401 نیز اشاره شد که با طراحی و برنامه ریزی در این پویش حدود 600 میلیون تومان به همت خیرین به صورت متمرکز اقلام غذایی تهیه شده که پیش بینی حدود 10هزار پرس غذا در روز غدیر می شود.

ارسال نظرات