۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۰۹۱۴۱
گزارش؛

اردوی جهادی در روستایی که تاکنون رنگ روحانی به خود ندیده است

اردوی جهادی در روستایی که تاکنون رنگ روحانی به خود ندیده است
یکی از عرصه‌هایی که گروه‌های جهادی حوزوی باید مد نظر داشته باشند، تبلیغ است، متاسفانه برخی مناطق محروم هستند که تاکنون رنگ روحانی و مبلغ را به خود ندیده‌اند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، طلاب جهادگر گروه «آتش به اختیار» شهرستان زرند، در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور طلاب و روحانیون در عرصه‌ی خدمات اجتماعی اقدام به برگزاری اردوی جهادی در روستاهای محروم بخش شهداد شهرستان کرمان نمودند.

سید علی رحیمی مسئول گروه جهادی آتش به اختیار در گفتگو با خبرنگار «جهادگران حوزوی» در مورد انتخاب این منطقه برای برگزاری اردوی جهادی، گفت: یکی از مواردی که باعث شد این منطقه را انتخاب کنیم این بود که تا کنون هیچ روحانی و طلبه برای تبلیغ در این روستاها حضور نیافته بود.

وی ادامه داد: حضور پر‌رنگ خواهران طلبه در این اردو و برگزاری جلسات سخنرانی و حلقات معرفتی و پرسش و پاسخ برای بانوان در منازلشان، موجب همراهی و استقبال حداکثری اهالی از برنامه‌های ما شده بود و به همین جهت با تعداد زیادی درخواست مبنی بر برگزاری مجدد این اردوها، مواجه شدیم.

مسئول گروه آتش به اختیار، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از خدماتی که در این اردو به مردم روستا ارائه شد، حضور یک پزشک عمومی و یک پزشک طب سنتی بود که در این مدت ۷۰ نفر از اهالی با داروی رایگان ویزیت شدند و همچنین با تشخیص پزشک طب سنتی ۳۰ نفر حجامت شدند.

این طلبه جهادی در پایان با مهم دانستن امر تبلیغ و بیان احکام دین، اظهار داشت: یکی از عرصه‌هایی که گروه‌های جهادی حوزوی باید مد نظر داشته باشند، تبلیغ است. متاسفانه برخی مناطق محروم هستند که تاکنون رنگ روحانی و مبلغ را به خود ندیده‌اند که این امر از یک سو موجب دور شدن مردم این مناطق از روحانیون شده و از دیگر سو آگاهی آنها نسبت به تکالیف شرعی و مسائل دین هم در سطح بسیار پایین است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
وفقکم الله لمرضاته
0
0