۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۷۱۵۲۴۵
حجت الاسلام روستاآزاد تشریح کرد؛

جزئیات اعزام مبلغ و برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی در ماه محرم

جزئیات اعزام مبلغ و برنامه های دفتر تبلیغات اسلامی در ماه محرم
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات از صدور ۳ هزار حکم اعزام مبلغ در ماه محرم خبر داد و همچنین پیش بینی کرد که تا پیش از محرم ۹ هزار نفر به مناطق مختلف کشور اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ظهر چهارشنبه در نشست خبری برنامه‌های تبلیغی ماه محرم سال جاری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلوه‌های عرض ارادت به محضر ائمه معصومین(ع) در مناسبت‌های مختلف اعیاد و شهادت‌ها پررنگ است و ماه محرم سرآمد این توجهات است؛ زیرا از سالیان دور عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) مورد توجه شیعیان و مردم ایران اسلامی بوده است.

وی افزود: در سراسر کشور مراسم‌های عزاداری به سبک‌های مختلفی برپا می شود و امیدوارم در سال جاری با فروکش کردن بیماری کرونا شاهد برگزاری پرشور جلسات عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به برنامه‌های اعزام مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در ایام دهه اول ماه محرم اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم جهت اعزام مبلغان به استان‌های مختلف کشور از مدت‌ها قبل شروع شده و هم اکنون بیش از ۳۰۰۰ حکم اعزام از سوی دفتر تبلیغات اسلامی صادر شده است.

وی با پیش بینی اعزام ۹۰۰۰ نفر از طلاب و مبلغان از قم، مشهد، اصفهان، شیراز و سیستان بلوچستان به مناطق مختلف کشور گفت: ۳۰۰۰ نفر در قالب گروه‌های جهادی تبلیغی اعزام می‌شوند که اغلب بومی بوده و به شهرستان‌های عزیمت می کنند و ۷۰۰ نفر از اساتید نخبه خواهر و بردار و طلاب سطوح درس خارج حوزه علمیه نیز در بین گروه‌های جهادی حضور دارند.

حجت الاسلام روستاآزاد، در ادامه اظهار داشت: سامانه اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از مدت‌ها قبل از مراکز مختلفی که درخواست روحانی داشته‌اند ثبت نام بعمل آوده و بر آن اساس اعزام‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به آماده سازی محتوای تبلیغی مبلغان در ایام ماه محرم تصریح کرد: سه ره‌توشه همراه با مقالاتی در زمینه‌ جهاد و شهادت و دیگر موضوعات مرتبط با نیاز جامعه تهیه شده است؛ ره‌توشه‌ای نیز ویژه مباحث خانواده آماده شده و ره‌توشه سوم نیز ویژه مبلغین مرزی است که به مباحث تقریبی در حوزه محرم و عاشورا می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: نشست‌های تبلیغی محرم نیز امسال با قوت بیشتر نسبت به سال‌های قبل تدارک دیده شده که در طی ۵ روز با موضوعات مرتبط با جهاد تبیین برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی صحنه درگیری ایران و آمریکا در ابر چالش تمدنی راهبردی و نسبت آن با جهاد تبیین، تکنیک‌های مؤثر در مواجهه میدانی در عرصه جهاد تبیین، دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی، آشنایی با شگردهای رسانه‌ای دشمن از جمله موضوعاتی است که در این نشست‌ها مطرح می‌شود.

حجت الاسلام روستاآزاد در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص قرارگاه 19 دی گفت: این قرارگاه از مطالبات مطرح شده فاصله دارد و به عهده دفتر تبلیغات نیست بلکه من به عنوان نماینده دفتر در آن حضور دارم؛ مطالب تکمیلی در این خصوص باید از سپاه سؤال شود زیرا مسؤولیت دبیری این ستاد بر عهده سپاه پاسداران است.

وی در پایان در خصوص موج ششم کرونا خاطرنشان کرد: امیدواریم که موج ششم فراگیر نباشد اما با توجه به تجربیاتی که هیأتی ها و مبلغین در دو سال گذشته پیدا کرده اند موج ششم کرونا نمی تواند نگرانی در خصوص برگزاری مراسم و رعایت شیوه نامه ایجاد کند.

ارسال نظرات