۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۷۱۵۲۴۶
حجت الاسلام سبزی در گفت‌وگو با رسا:

در زمینه برخورد با مخلان امنیت روانی در فضای مجازی خلأ قانونی وجود دارد

در زمینه برخورد با مخلان امنیت روانی در فضای مجازی خلأ قانونی وجود دارد
نماینده مجلس بر لزوم ساماندهی فضای مجازی از سوی مسؤولان تأکید کرد و گفت: در زمینه برخورد با مخلان امنیت روانی در فضای مجازی خلأ قانونی وجود دارد.

حجت الاسلام محمد سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب درباره وظیفه مسؤولان به ویژه قوه قضاییه در سامان دهی فضای مجازی، گفت: رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود در چندین سال اخیر تأکیدها و هشدارهای ویژه ای بر اهمیت، امنیت و ساماندهی فضای مجازی و آسیب های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این فضا ارائه کردند.

وی درباره تدوین طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بر اساس رهنمودها و دغدغه های دلسوزان انقلاب تدوین و کلیات این طرح نیز در صحن علنی مجلس تصویب شد، اما متأسفانه به جهت عدم اطلاع رسانی صحیح و جنجال سازی های بسیار درباره این طرح سبب شد که برخی نمایندگان در حمایت از این طرح کوتاه آمدند و نتیجه مطلوب حاصل نشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که این طرح به نفع جامعه و مردم و در راستای ساماندهی فضای بی در و پیکر مجازی است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی از به نتیجه نرسیدن برخی طرح ها گلایه کردند و فرمودند که اگر طرحی به نفع مردم و جامعه است نباید با هیاهوها و جنجال‌سازی‌ها بی ثمر بماند.

حجت الاسلام سبزی بر لزوم ساماندهی فضای مجازی از سوی مسؤولان تأکید و تصریح کرد: باید اعضای محترم هیأت دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسؤولان قوه قضاییه به ویژه دادستانی ها به طور جدی برای ساماندهی فضای مجازی و برخورد با مخلان امنیت روانی در فضای مجازی ورود پیدا کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی در فضای مجازی کلیپ ضرب و شتم با آمر به معروف، ناهنجاری های اجتماعی و هجمه به ارزش های ایرانی ـ اسلامی را منتشر می کنند، از این رو ضروری است که دادستانی ها به عنوان مدعی العموم برخورد قاطع و جدی با آمران و عاملان ناهنجاری ها در فضای مجازی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنوز قانون متقن و جامعی که به طور مصداقی به موضوع هنجارشکنجی ها و برخورد با مخلان امنیت روانی در فضای مجازی بپردازد وجود ندارد، گفت: به سبب این خلأ قانونی تفسیرهای غلطی از ناهنجاری های فضای مجازی و برخورد با مخلان امنیت روانی وجود دارد، از این رو شاهد برخورد قاطع و بازدارنده از سوی قوه قضاییه نیستیم.

حجت الاسلام سبزی خاطرنشان کرد: یکی از فعالان رسانه ای اصلاح طلب به بنده زنگ زد و از طرح صیانت فضای مجازی گلایه و شکایت کرد، اما بعد از مدتی که وی کاندید شوراهای شهر شد مطرح کرد که هرچه زودتر این طرح را تصویب کنید زیرا که تصاویر خانوادگی بنده را در فضای مجازی منتشر کردند.

ضرورت تشکیل جبهه واحد و هماهنگ نیروهای انقلابی در فضای مجازی

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار بهره‌گیری نیروهای جبهه انقلاب در جهت تبیین ارزش های انقلاب از فضای مجازی شد و افزود: باید رسانه ها و صدا و سیما فعالیت های مطلوب مثبت نظام اسلامی و نهادهای انقلابی را برای اقشار مختلف مردم بازگو و تبیین کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: متأسفانه جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی ورود مناسبی نداشته، در حالی که دشمنان ما با انتشار انواع اخبار دروغ، تهمت‌ها و افتراها در فضای مجازی سبب برهم زدن امنیت روانی جامعه و همچنین سبب ناامیدی مردم می‌شوند.

حجت الاسلام سبزی بر ضرورت تشکیل جبهه واحد و هماهنگ نیروهای انقلابی در فضای مجازی تأکید و تصریح کرد: باید نیروهای جبهه انقلاب با بهره گیری از رسانه ها و فضای مجازی به تبیین ارزشهای انقلاب، دستاوردهای نظام اسلامی و امید افزایی میان مردم و همچنین انعکاس دستاوردهای یکساله دولت مردمی آیت الله رئیسی و عملکرد دوساله مجلس انقلابی بپردازند.

ارسال نظرات