۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۱۳۹۷۳
حجت الاسلام احتشام در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

تبیین خواص، مکمل برخورد قاطع قوه قضاییه با مخلان امنیت روانی جامعه

تبیین خواص، مکمل برخورد قاطع قوه قضاییه با مخلان امنیت روانی جامعه
استاد حوزه تبیین توسط خواص را مکمل برخورد قاطع قوه قضاییه با مخلان امنیت روانی جامعه دانست و بر لزوم برخورد با ترک فعل های مسؤولان دولت گذشته تأکید کرد.

حجت الاسلام علی احتشام کاشانی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر وظیفه مسؤولان به ویژه قوه قضاییه در سامان دهی فضای مجازی و برخورد با مخلان امنیت روانی مردم در این فضا، گفت: احساس امنیت روانی از ایجاد امنیت مهم‌تر و مؤثرتر است، اگر در جامعه ای مجموعه نهادهای امنیت ساز نتوانند احساس امنیت در اذهان مردم ایجاد کنند اگرچه از دید جهانیان کشور دارای امنیت بالایی باشد، کارکردهای سازمان‌های امنیتی چندان مؤثر نخواهد بود.

حجت الاسلام احتشام کاشانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه پرونده های قضایی که باز می شود نگذارید در اذهان مردم زدوده شود، اظهار کرد: باید قوه قضاییه در راستای اهداف عدل محور نظام اسلامی با فساد و مفسدان مبارزه کند، از این رو اگر طبق قانون هر فردی با ظلم و فساد بنای آسیب زدن به فضای عمومی جامعه و نظام اسلامی دارد باید مورد مؤاخذه و محاکمه قضایی و تقبیح قرار گیرد و به طور طبیعی احساس امنیت روانی جامعه حاصل خواهد شد.

امام جمعه موقت کاشان ابراز داشت: اگر پرونده های فساد افراد همانند شهرام جزایری، بابک زنجانی، بردار رییس جمهور سابق، برخی آقازادگان و حتی برخی پرونده های ترک فعل مسؤولان که هیچ گاه باز نشده، مورد بررسی و برخورد قضایی قرار نگیرد سبب برهم خوردن امنیت روانی جامعه می شود.

چرا با افرادی که ترک فعل در دوران مسؤولیت خود داشتند برخورد قانونی و قضایی نمی شود

وی بر لزوم برخورد با ترک فعل های مسؤولان و دولتمردان دولت گذشته تأکید و تصریح کرد: پرونده ترک فعل‌ های مسؤولان بارها در فضای رسانه‌ای مطرح شد و از منظر قانون نیز ترک فعل مستحق جزا و برخورد قانونی است، و این سؤال باقی مانده که چرا با افرادی که ترک فعل در دوران مسؤولیت خود داشتند برخورد قانونی و قضایی نمی شود؟

حجت الاسلام احتشام کاشانی با بیان اینکه اگر قوه قضاییه برخورد قاطع با مفسدان به ویژه دانه درشت ها نداشته باشد کارکرد اصلی دستگاه قضایی زیر سؤال خواهد رفت، افزود: وزیر دولت سابق با پررویی تمام اعلام کرد که هیچ گاه در زمان صدرات وزارتم یک مسکن نساختم، اما وی هیچ گاه در این مورد ترک فعل مورد مؤاخذه و برخورد قضایی قرار نگرفت.

وی با اشاره به اینکه مطالبه رهبر انقلاب جناحی برخورد نکردن با پرونده هایی قضایی است، گفت: مردم از قوه قضاییه این انتظار را دارند که با متخلفان و مفسدان به خصوص دانه درشت ها زودتر برخورد کرده و آنها را مورد محاکمه قضایی و بازخواست قرار دهند تا اینکه امنیت روانی مردم حاصل شود.

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: افرادی باید مورد مؤاخذه قرار گیرند که چند کشتی کالای قاچاق با پرداخت رشوه وارد کشور می کنند نه اینکه کولبرهایی که برای گذران زندگی چند کالای محدود را جابه جا می کنند.

حجت الاسلام احتشام بر لزوم برخورد قاطع دستگاه قضا با برهم زنندگان و مخلان امنیت روانی جامعه تأکید و تصریح کرد: دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی با دروغ ها و تحلیل های ناشایست خود در فضای مجازی و حقیقی همگام با دشمنان سبب انحراف اذهان و گمراهی نوجوانان و جوانانی می شود که چندان از دهه شصت و هفتاد آگاهی ندارند.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه فائزه هاشمی در فتنه 88 به عنوان آتش بیار معرکه در کف خیابان حضور پررنگ داشت، افزود: دختر هاشمی رفسنجانی حسرت ریاست جمهوری ترامپ را داشته تا اینکه فشار حداکثری آمریکا بر نظام اسلامی ایران بیشتر شود، همچنین وی چالش ها و آسیب های اخلاقی را نه تنها منکر نمی داند بلکه جوانان را به ایجاد منکرات تشویق می کند. قوه قضایه نباید با چنین فردی برخورد جدی داشته باشد؟

اقدام قضایی مناسب با فائزه هاشمی صورت نگرفته است

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: هرچند در رسانه‌ها گزارشاتی مبنی بر پیگیری قضایی محاکمه فائزه هاشمی منتشر شد، اما متأسفانه اقدام قضایی مناسب که سبب بازدارندگی فائزه هاشمی شود، انجام نگرفته است.

وی تبیین توسط خواص جامعه را مکمل برخورد قاطع قوه قضاییه با متخلفان و مخلان امنیت روانی جامعه دانست و تصریح کرد: اگر توسط خواص، علمای حوزه و دانشگاه و ولایتمداران جامعه روشنگری مناسب، پاسخ های مستدل و قوی رفتارها و سخنان فائزه هاشمی، علی مطهری و دیگران داده نشود، به طور طبیعی قوه قضاییه نمی تواند با این گونه رفتارها و سخنان برخورد جدی و قاطعانه انجام دهد، زیرا این افراد با آمیختگی پاره ای از حقایق با دروغ های بزرگ بسترهای فریب افراد را فراهم می کنند.

ارسال نظرات