۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۱۵۳۲۳
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

دستگاه های مسؤول به تنهایی نمی توانند نیاز تبلیغی کشور را پاسخ دهند

دستگاه های مسؤول به تنهایی نمی توانند نیاز تبلیغی کشور را پاسخ دهند
حجت الاسلام جنتی با توضیح شبکه مبلغان و عملیات ها تبلیغی موسوم به سامانه شمع گفت: باید ظرفیت های مردمی به کمک دستگاه های تبلیغی بیاید زیرا به تنهایی ممکن نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد جنتی مدیرکل اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور در گردهمایی مبلغان و گروه‌های تبلیغی که در روز گذشته در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد، گفت: سامانه شمع برای ثبت اطلاعات مبلغین و دعوت از سخنران و مبلغ طراحی شده که برای محرم امسال رونمایی شد.

وی در ادامه افزود: هر ساله در ایام عزاداری مختلف هم طلاب در پیدا کردن ظرفیت تبلیغی مناسب خود در رنج بودند و هم هیأتی‌ها برای پیدا کردن سخنران در ایام سال مانند شهادت امام کاظم یا ولادت ائمه دچار مشکلاتی بودند؛ سامانه شمع سعی کرده اطلاعات مبلغین را ارائه کرده و همچنین اطلاعات محل‌های تبلیغی را در خود جای دهد تا طلاب از این طریق ظرفیت‌های تبلیغی را بشناسند.

حجت الاسلام جنتی ادامه داد: ناظر به بحث محتوا دغدغه‌هایی داریم؛ در استان‌ها بحران‌هایی از حضور طلاب وجود دارد و تبلیغ و اعزام مبلغ در استان‌ها بسیار بحرانی شده و بسیاری از طلاب که در قم عزاداری می‌کنند، اما وظیفه شان این است که در تبلیغ مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه هدف این بود یک همگرایی در راستای تأمین نیاز‌های تبلیغی کشور ایجاد شود، گفت: دستگاه‌های تبلیغی به تنهایی نمی‌توانند نیاز تبلیغی کشور را تأمین کنند از همین رو سامانه شمع ضروری است تا بخش زیادی از اعزام مبلغ توسط مردم و مبلغان صورت گیرد.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور وظیفه اصلی جامعه تبلیغی کشور را تقویت امید در جامعه دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب بر روی مسأله امید به شدت تأکید می‌کنند و جریان اباعبدالله مالامال از ظرفیت‌های مختلف است که می‌توان آن‌ها را بیان ساخت؛ مبلغین و تریبون دار‌ها واقعا باید منصفانه مشکلات کشور را بیان کنند بالأخره در آن ور دنیا هم مردم تا کمر دستشان را در سطل آشغال می‌کنند، اما کسی اینقدر القای ناامیدی نمی‌کند.

وی اظهار داشت: تبیین صحیح وضعیت کشور در دنیا یکی از وظایف مبلغان است، زیرا ظرفیت‌های کشور به خوبی دیده نشده است و بر اساس این ایده مجموعه‌های تولید کننده محتوا ۱۱ محصول تبلیغی آماده کردند و در همین سامانه شمع قرار گرفته است.

در میانه صحبت نیز حجت الاسلام رفیعی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی به بالای جایگاه آمد و گفت: از سال ۸۰ با دفتر و سازمان تبلیغات برنامه اعزام را داشتیم و در این یک سال و چهار ماه حضور در استان مشاهده کردم که اعزام و حضور مبلغ یکی از خلأ‌های جدی است؛ نزدیک ۵۰ درصد مردم خراسان شمالی سکنه روستایی هستند و جمعیت شهری آن نیز ارتباط مستمر با روستا‌ها دارند.

وی ادامه داد: قریب به ۵۰ خانه عالم مجهز شده خالی داریم که استقبال مردم به شدت زیاد است، اما مبلغ کافی برای عرضه به مردم نداریم؛ یکی از شهرستان‌های پرجمعیت استان در ۲۳ طلبه درخواست داشت که یک دانه هم نداشتم ارائه کنم؛ یکی دیگر از شهرستان‌های خراسان شمالی برای ماه رمضان که درخواست کمتری شکل می‌گیرد بیش از ۲۰ مبلغ احتیاج داشت، اما به زحمت چند مبلغ پیدا شد.

حجت الاسلام رفیعی در پایان گفت: تبلیغ موسمی باید مستمر باشد نه اینکه فقط یک حضور ساده باشد و همچنین در مناسبت‌های دیگر نیز باید تبلیغ لازم صورت گیرد؛ سامانه شمع به شدت احساس نیاز شده است و امیدواریم به خوبی استفاده شود.

ارسال نظرات