۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۱۵۴۲۶
به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

بیستمین نمایشگاه عطر سیب برگزار می شود

بیستمین نمایشگاه عطر سیب برگزار می شود
نمایشگاه عطر سیب رویدادی است که هرساله برای کمک به هیأت‌ها و‌تأمین نیازهای آنها در تهران طراحی و‌ اجرایی می شود.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست خبری بیستمین رویداد «عطر سیب» که امروز اول مردادماه برگزار شد، اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در طول سال برنامه‌های متنوعی را بر اساس ماموریت خود برگزار می‌کند؛ از رویدادهای بزرگ و فراگیر تا خرد ‌‌و محلی. 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عطر سیب تصریح کرد: امسال بیستمین سالی است که این رویداد فرهنگی برگزار می‌شود. این رویداد برای کمک به هیأت‌ها و‌تأمین نیازهای آنها طراحی و‌ اجرایی شد. امسال هم امیدواریم در این رویداد بتوانیم به هیات‌ها و خانواده‌ها در آستانه محرم کمک کنیم.

آغاز نمایشگاه عطر سیب از فردا/ ۵۰۰۰ هیات فراخوانده شدند

فاطمیان‌پور با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از پنج هزار هیأت دارای مجوز به دبیرخانه عطر سیب مراجعه کنند، افزود: رویداد فرهنگی عطر سیب بیش از ۲ دهه گذشته با هدف کمک به هیأت‌ها و تأمین نیازهای آن‌ها راه‌اندازی شد و هیأت‌های بزرگ و کوچک حتی روضه‌های خانگی از این امکانات بهره بردند.

فاطمیان‌پور با اشاره به اینکه امسال همه محصولات ویژه محرم تدارک دیده شده است، گفت: بیستمین دوره نمایشگاه عطر سیب از فردا دوم مردادماه آغاز می‌شود و تا نهم مردادماه این نمایشگاه میزبان علاقه‌مندان به تهیه تجهیزات هیأت‌ها است. نمایشگاه عطر سیب از ساعت ۱۶ تا ۲۳ در میدان آیینی امام حسین علیه‌السلام برپا می‌شود.

لباس مشکی عزاداری محرم را از عطر سیب بخرید

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مراسم سوگواری برای امام حسین علیه‌السلام یک عزاداری ملی است، نمایشگاه عطر سیب خدمات خود را علاوه بر هیأت‌های خرد و کلان و روضه‌های کوچک و بزرگ، به عموم‌ مخاطبان و علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. همچنین این نمایشگاه برای حضور خانوادگی درنظر گرفته شده است که امیدواریم در آستانه ماه محرم، خانواده‌ها از این نمایشگاه بازدید کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه در نمایشگاه عطر سیب از لباس مشکی تا زنجیر و بساط نذری‌های کوچک و بزرگ و حتی ظروف یکبار مصرف و لوازم بهداشتی عرضه می‌شود، خاطر نشان کرد: همچنین پرچم، کتیبه و سایر محصولات فرهنگی متناسب با ماه محرم در این نمایشگاه پیش‌بینی شده تا خانواده‌ها و هیأت‌ها با تهیه آن فضای خانه و محله خود را متناسب با ماه محرم، سیاهپوش کنند.

پیش‌بینی ۱۲ بخش اصلی در عطر سیب

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه عطر سیب امسال ۱۲ بخش اصلی در نظر گرفته شده است، گفت: امسال غرفه‌هایی همچون کتاب عاشورایی، کتاب شعر، تکیه محتشم، تکیه تجربه هیأت، تکیه کودک، محصولات کودک، تکیه نوجوان، محصولات نوجوان، محصولات روضه خانگی، طبل و کتل، معرض البرکات، کتیبه و بیرق، پوشاک محرمی بانوان و آقایان، لوازم نورپردازی، لوازم بهداشتی و مواد غذایی، چایخانه هیأت و آشپزخانه هیأت در بیستمین دوره رویداد عطر سیب برگزار می‌شود.

فاطمیان‌‌پور به تفاوت این دوره از نمایشگاه عطر سیب با سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: امسال مخاطب ما همه مردم تهران هستند و مهم‌ترین تغییر این دوره نسبت به گذشته همین تدارک برنامه و تجهیزات مختلف برای عموم است. همچنین بخش عمده نمایشگاه امسال برای محصولات فرهنگی و هنری است تا همه بتوانند از این رویداد استفاده کنند.

م/  بیستمین نمایشگاه عطر سیب برگزار می شود

توجه ویژه به نوجوانان در بیستمین رویداد عطر سیب

وی با بیان اینکه قیمت اقلام و محصولات متنوع و مناسب است، تصریح کرد: امسال در میدان امام حسین علیه‌السلام خدمات و‌ محصولات ویژه کودک و نوجوان تدارک دیده شده است. همچنین با توجه به اینکه پرداختن به قشر نوجوانان از ماموریت‌های اصلی ماست، رویداد عطر سیب هم به این مهم پرداخته‌ایم. 

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به حضور پیرغلامان امام حسین علیه‌السلام در رویداد عطر سیب سال جاری، گفت: در این رویداد انتقال تجربه را پیش‌بینی کرده‌اند تا از این طریق بتوانیم برنامه‌های جدید برای مدیریت یا حتی راه‌اندازی هیات را توسعه دهیم. همچنین بخش ویژه در حوزه افزایش روضه خانگی تدارک دیده شده است تا امسال هم بتوانیم مجالس خانگی عزاداری امام حسین علیه‌السلام را در ماه محرم و صفر برپا کنیم.

فاطمیان‌پور با بیان اینکه روضه‌های خانگی محافل خصوصی خانواده‌هایی است که نسل فردای این کشور را با فرهنگ عاشورایی تربیت می‌کنند، تصریح کرد: نمایشگاه عطر سیب با ارائه محصولات فرهنگی و مذهبی فرصتی را برای تداوم ‌توسعه این روضه‌ها فراهم می‌کند.

عرضه همه محصولات و‌ اقلام برای آغاز ماه محرم

در ادامه مصطفی جامه‌‌دار، دبیر اجرایی رویداد عطر سیب با بیان اینکه برای همه هیاتی‌ها که در طول سال به صورت مستمر در برنامه‌های هیات شرکت می‌کنند و برای همه گروه‌های سنی در رویداد عطر سیب برنامه طراحی شده است، گفت: همه محصولات مورد نیاز خانواده برای آغاز ماه محرم را می‌توان در رویداد عطر سیب تهیه کرد و با حضور چند ساعته در میدان امام حسین علیه‌السلام‌ هم از فضای روحانی بهره برد و ‌هم وسایل مورد نیاز محافل عزاداری را تهیه کرد.

وی با بیان اینکه امسال تعداد هیأت‌ها نسبت به ۲ سال گذشته افزایش می‌یابد، گفت: با توجه به افزایش قیمت برخی اقلام اساسی برای تدریس‌های هیأت‌ها، قرار است برخی اقلام مانند برنج، حبوبات، رب و روغن را در اختیار همه هیأت‌های کشور قرار گیرد تا با مبالغ کمتری امکان تأمین طبخ و توزیع نذری انجام شود.

همچنین در پایان این مراسم از پوستر بیستمین دوره نمایشگاه عطر سیب رونمایی شد.

ارسال نظرات