۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۷۱۵۴۵۱

چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی در مشهد برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی در مشهد برگزار می‌شود
خراسان رضوی - معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات از برگزاری چهارمین جشنواره «کتاب سال سبک زندگی» در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد شیخ‌الاسلامی، معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز، ۲۹ تیرماه در نشست خبری «چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی» که در محل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: در حقیقت مسئله سبک زندگی از مسائل جدی نظام است که رهبر معظم در سال ۹۱ به این موضوع اشاره و  همواره در فعالیت‌های فرهنگی نیز تأکید ‌دارند.

وی بیان کرد: به همین منظور دفتر تبلیغات اسلامی نیز پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری از سال ۹۳ مسئله سبک زندگی را دنبال کرد و میز اختصاصی را هم به این موضوع اختصاص داد. پس از حدود یک سال مطالعات میدانی که در این راستا صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم یکی از مهم‌ترین مسائلی که در حوزه سبک زندگی مطرح می‌شود اصلاح ساختارها و کالاهای فرهنگی نادرست است که همین امر باعث شد برگزاری جشنواره کتاب سال سبک زندگی را به عنوان یکی از اقدامات خود قرار دهیم.

حجت الاسلام شیخ الاسلامی اظهار کرد: همانگونه که می‌دانیم مسئله کتابخوانی در کشور یک مسئله جدی است و امروزه شاهد هستیم که سرانه کتابخوانی در کشور کاهش پیدا کرده، اما باید دانست که بین این موضوع و سبک زندگی، یک رابطه معناداری وجود دارد، چرا که همین امر باعث کاهش سطح فرهیختگی در جامعه نیز شده است و به همین جهت باید در جهت رفع این معضل بزرگ تلاش جدی صورت گیرد تا عموم کتاب‌ها از جمله کتاب‌هایی با موضوع سبک زندگی مورد اقبال عموم مردم قرار گیرد.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: بر این اساس از سال ۹۶ جشنواره کتاب سال سبک زندگی را آغاز کردیم. دوره اول این جشنواره به سبک زندگی عمومی اختصاص داشت، در سال دوم که سال ۹۷ بود به کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان پرداخته شد، در سال ۹۸ هم که سومین سال برگزاری این جشنواره بود به پایان نامه‌ها اختصاص پیدا کرد. اما در سال ۹۹ که هم‌زمان با آغاز بیماری کرونا بود به صورت محدود اختتامیه این جشنواره برگزار شد و امسال هم چهارمین دوره از این جشنواره را در شهر مشهد برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام شیخ‌الاسلامی با اشاره به اهداف چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی اظهار کرد: از جمله اهداف مهم این دوره از جشنواره را می‌توان به تقدیر از این حرکت علمی، برجسته کردن موضوع سبک زندگی، کشف استعدادهای این عرصه، ارزیابی و جریان‌پژوهی جریان سبک زندگی و مستندسازی فعالیت‌های مرتبط با این موضوع که در حقیقت با در نظر داشتن این اهداف در چنین رویداد فرهنگی سعی خواهیم کرد تا پرچم سبک زندگی همواره در اهتزاز باشد.

وی تصریح کرد: در حقیقت همه باید در حوزه تخصصی خود مشوق و مروجی در مسیر ترویج بیش از پیش سبک زندگی اسلامی در جامعه و کشور اسلامی خود باشیم و اجازه ندهیم که اهداف شوم دشمنان در فضاهای حقیقی و مجازی به نتیجه برسد./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات