۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۷۱۵۴۸۶
مسؤول امور روحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه ابوالفضل لرستان:

جریان مباهله نقطه عطفی در تاریخ اسلام است

جریان مباهله نقطه عطفی در تاریخ اسلام است
حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه مباهله نقطه عطفی در تاریخ اسلام است، گفت: نزول آیه مباهله عالی ترین مدرک برای حقانیت باورهای شیعه در مورد امامت و خلافت علی(ع) است.

حجت‌الاسلام علی لرستانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، در خصوص اهمیت جریان مباهله بیان داشت:: ذی الحجه آخرین ماه سال قمری و یکی از مبارک ترین، با شکوه ترین و پرخاطره ترین ماه ها برای مسلمانان به ویژه شیعیان جهان است.

مسؤول امورروحانیون نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان افزود: در این ماه برگ های زرین و مسرت بخشی در تاریخ اسلام رقم خورده و به عنوان میراث جاویدان برای جهان اسلام به یادگار مانده است.

وی عنوان کرد: این مناسبت های ویژه، فرصت های خوبی برای حق جویان و عاشقان اهل بیت(ع ) پدید آورده است تا با بهره گیری از این روزهای روح نواز، پیوندهای معنوی و روحی خویش را با خداوند متعال و پیامبر اکرم و اهل بیت(ع)  استمرار بخشیده و در استحکام و ریشه دار نمودن این روابط مبارک بکوشند و به این ترتیب گام های مؤثری را به سوی سعادت و کامیابی حقیقی بردارند.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه جریان مباهله نقطه عطفی در تاریخ اسلام محسوب می شود، عنوان کرد: در آن روز بار دیگر نور اسلام در آفاق هستی درخشیدن گرفت و عالمیان در سال نهم هجرت، حقانیت نبوت پیامبر خاتم(ص) و منزلت اهل بیت(ع) را برای چندمین بار به نظاره نشستند و روز مباهله، به عنوان یکی دیگر از روزهای جشن و پیروزی و روز دعا وشکرگزاری در تاریخ اسلام ثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد : نزول آیه مبارکه مباهله، واضح ترین دلیل بر فضیلت و عالی ترین مدرک برای حقانیت باورهای شیعه در مورد امامت و خلافت علی (ع) بعد از رحلت پیامبر اکرم (ع) است.

کارشناس مسائل مذهبی اظهار داشت: ماجرای مباهله نشان داد که هر کس به هر عنوان با دین اسلام مخالفت نماید، دچار شکست و ذلت ابدی خواهد شد و سرنوشت انسان های لجوج و خودخواه که به هر بهانه ای از پذیرش حق و منطق صحیح سرباز می زنند، همانند نصارای نجران با خواری توام خواهد شد.

حجت الاسلام لرستانی درپایان گفت: این اتفاق موجب شد تا عظمت و حقانیت اسلام بر تمامی مردم اثبات شده و صداقت گفتار رسول اکرم (ص ) و ادعاهای وحیانی آن حضرت بیش از گذشته آشکار گردد، این واقعه یکی دیگر از دلائل نبوت و کرامتهای آن حضرت به شمار می آید، بی تردید مباهله، در تقویت ایمان مسلمانان و تضعیف روحیه منافقان و مخالفان تاثیری بسزا داشته است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات