۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۱۵۷۱۰
امام جمعه موقت کرمانشاه:

فلسفه عاشورا باید برای نسل جدید به خوبی تبیین شود

فلسفه عاشورا باید برای نسل جدید به خوبی تبیین شود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: در مجالس اقامه عزای حسینی، مداحان، خطبا تلاششان این باشد که نسل جوان به شور و مهمتر از آن به شعور حسینی برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی از مداحان و متولیان و مسؤولان هیات های مذهبی کرمانشاه ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار داشت: به فرموده امام راحل؛ محرم و صفر هستند که اسلام را زنده نگه داشته اند.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: قیام سیدالشهدا(ع) در محرم و امتداد عاشورا توسط حضرت زینب کبری(س) زمینه برای جلوگیری از درباری شدن اسلام گردید.

وی ادامه داد: شاید اولین و مهمترین نتیجه و ماحصل قیام امام حسین(ع) احیای مجدد دین رسول اکرم(ص) باشد، این حضرت با نثار جان و یارانش راه را بر انحراف در دین جدش بست.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: البته باید اذعان کرد که در 1400 سال پیش همانند امروز تحریف دین وجود داشت به نوعی که بخش اعظمی از کسانی که در برابر فرزند رسول خدا(ص) در صحرای کربلا ایستادند، در نبردهای قبلی در کنار رسول خدا(ص) و حضرت علی جهاد کرده بودند، ولی فریب تبلیغات و وعده های دروغین بنی امیه را خورده بودند.

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: بنابراین بسیاری از کسانی که در صحرای کربلا در مقابل امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان برای نبرد صف کشیدند از آن دست مسلمانان بی بصیرت و فریب خورده بودند.

این عالم کرمانشاهی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید فلسفه واقعی عاشورا برای نسل امروز به خوبی تبیین شود، بیان داشت: حضور در هیات ها و مجالس عزای حسینی از اجر بسیار بالایی برخوردار است، لذا باید در این گونه مجالس، مداحان، خطبا و سخنرانان تلاششان این باشد که نسل جوان به شور و مهمتر از آن به شعور حسینی برسند./1400/

ارسال نظرات