۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۱۵۷۳۸
تحلیلگران اسرائیلی:

حزب‌الله نقطه ضعف تل‌آویو را می‌شناسد

حزب‌الله نقطه ضعف تل‌آویو را می‌شناسد
رسانه‌ها و تحلیلگران رژیم صهیونیستی با تحلیل سخنان اخیر دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، اذعان کردند حزب‌الله نقطه ضعف تل‌آویو را تشخیص داده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی هشدارهای «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی روز دوشنبه را مورد بررسی قرار داده و جمله «هیچ هدف اسرائیلی در دریا یا خشکی وجود ندارد که موشک‌های دقیق مقاومت به آن نرسد» را تحلیل می‌کنند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، «اشنایدر عمیدرور» تحلیلگر امور عربی در شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی درباره سخنان سیدحسن نصرالله گفت: «او نه تنها تهدید به حمله به کاریش کرد، بلکه تمام سکوهای گازی اسرائیل در دریای مدیترانه هم شامل این تهدید بود؛ که البته این نشان‌دهنده افزایش چنددرجه‌ای (تهدید) در یک مرتبه است».

وی خاطرنشان کرد که سید حسن نصرالله «این سخنان را در پس‌زمینه مذاکرات بین اسرائیل و لبنان مطرح می‌کند که از چند هفته پیش با میانجی‌گر آمریکایی "عاموس هوکشتاین" و با سرعت زیادی در جریان است».

در این مورد «اوهاد حامو» تحلیلگر مسائل فلسطین در این شبکه صهیونیستی، با اشاره به اینکه این تشدید موضع از سوی سیدحسن نصرالله «واضح‌ترین تشدید از سال ۲۰۰۶ تاکنون» است، افزود: «ما درباره حساس‌ترین دوره زمانی بین اسرائیل و حزب‌الله صحبت می‌کنیم؛ مطمئناً نباید این را ساده گرفت».

وی افزود: «این دوره زمانی بسیار مهم است، زمانی که ما در مورد یک دولت انتقالی در اسرائیل صحبت می‌کنیم در حالی که حزب‌الله آن را به عنوان نقطه ضعف اسرائیل تشخیص داده است. این مسئله یک طرف ماجراست؛ اما از طرف دیگر بحران جهانی انرژی وجود دارد؛ و این یک فرصت واقعی برای به حداکثر رساندن دستاوردهای حزب‌الله و دبیرکل آن است».

پیش از این نیز پایگاه خبری «واللا» به نقل از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی و بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله اعلام کرد که تل‌آویو در ماه‌های اخیر آموزش‌ها و آمادگی‌های نظامی خود برای مقابله با حملات موشکی و فعالیت‌های پهپادی علیه منافعش را افزایش داده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی این هفته خود با تأکید بر اینکه هیچ هدف اسرائیلی در دریا و زمین وجود ندارد که موشک‌های نقطه‌زن مقاومت به آن نرسد، خاطر نشان کرده بود که حکومت لبنان به خاطر خواسته‌های میانجی‌گر آمریکایی، درباره خط ۲۳ دریایی، امتیازهای زیادی داده است... توپ اکنون در زمین لبنان نیست؛ زیرا اجازه ندارد در منطقه‌ای که مورد مناقشه نیست، نفت و گاز استخراج کند./۹۸۸

ارسال نظرات