۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۱۵۷۴۰
هاشم صفی‌الدین:

حزب‌الله گزینه‌های زیادی برای نجات لبنان از بحران دارد

حزب‌الله گزینه‌های زیادی برای نجات لبنان از بحران دارد
هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تاکید کرد که مقاومت برای نجات مردم لبنان از بحران گزینه‌های زیادی دارد و واردات سوخت ایران یکی از آنهاست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان طی سخنانی درباره آخرین تحولات این کشور و چالش‌هایی که لبنانی‌ها با آن درگیر هستند اظهار داشت، ما در برابر این مشکلات دست بسته نیستیم و گزینه‌هایی داریم. آنچه که دست لبنانی‌ها را می‌بندد گوش دادن به دیکته‌های آمریکا و برخی کشورهای خارجی و سفارتخانه‌های آنهاست. ما سوال می‌کنیم که آمریکا چه چیزی به لبنانی‌ها داده جز اینکه مانع رسیدن آنها به حقوق نفتی و گازی خود در دریا و همچنین مانع حل بحران آوارگان شده است.

وی در ادامه گفت که آمریکایی‌ها به لبنان تجاوز می‌کنند و مردم این کشور را از استفاده از حقوق طبیعی خود باز می‌دارند تا به این ترتیب منافع اسرائیل تامین شود. آمریکایی‌ها مانع فعالیت شرکت‌های حفاری جهانی در منطقه آبی لبنان می‌شوند و همچنین بر بانک‌ها و نهادهای مرکزی لبنان تسلط دارند و همین مسئله اقتصاد لبنان را به مرحله فروپاشی رسانده است.

این مقام حزب‌الله تصریح کرد، ما گزینه‌هایی داریم و می‌دانیم که چگونه به اهداف خود برسیم و در این مسیر پیگیر و ثابت‌قدم هستیم و همه تلاش خود را برای نجات کشورمان انجام می‌دهیم. حزب‌الله گزینه‌های نجات بخش و واقعی برای خروج لبنانی‌ها از بحران دارد و واردات سوخت ایران یکی از این گزینه‌هاست.

شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله نیز در این زمینه تاکید کرد، ما به فرهنگ مقاومت خود پایبند هستیم و در این مسیر عقب‌نشینی نمی‌کنیم و تا رسیدن به پیروزی‌های بیشتر برای میهن و ملت خود به تلاش ادامه خواهیم داد. ما نمی‌خواهیم از فرهنگ غربی و فرهنگ آمریکایی تقلید کنیم. ما فرهنگ و هویت و وابستگی و تاریخ خود را داریم و به آن پایبند هستیم، آن را حفظ می‌کنیم و به فرزندان و نسل‌هایمان آموزش می‌دهیم.

شیخ دعموش افزود: این حق ماست که هر کاری که باعث می‌شود نسل هایمان به هویت، فرهنگ و وابستگی خود پایبند باشند، انجام دهیم. مگر لبنان کشور فرهنگ‌های مختلف نیست، پس چرا وقتی نسل‌های ما فرهنگ خود را ترویج می‌نمایند برخی شروع به انتقاد و اعتراض می‌کنند؟

وی خطاب به کسانی که همواره علیه مقاومت و آموزه‌های آن توطئه می‌کنند گفت، شما به فرزندانتان زبان فرانسه آموزش می‌دهید و کارهایی می‌کنید که بیانگر هویت خودتان است پس چه کسی تاکنون به شما اعتراض کرده؟ آیا ما تا الان فراگیری زبان فرانسه توسط شما و فرزندانتان را محکوم کرده‌ایم که شما فراگیری زبان فارسی توسط ما را محکوم می‌کنید؟

وی ادامه داد، دشمنان تلاش کردند تا از نظر اخلاقی و رفتاری به جامعه لبنان ضربه بزنند و هویت ما را از بین ببرند و هیچ فرصتی را در این مسیر از دست ندادند اما با همه این وجود نتوانستند ضربه‌ای به مقاومت وارد کنند و شکست خوردند و امروز می‌بینیم که نسل جدید مقاومت به هویت خود پایبند بوده و در کمپین سرود «سلام یا مهدی» گرد هم آمده‌اند.

شیخ دعموش تاکید کرد: پس از این همه تلاش نافرجام دشمنان می‌گوییم تا زمانی که در لبنان فرزندانی با ایمان، اخلاق، اخلاص، محبت، بردباری و همزیستی تربیت شوند، نمی‌توانید هویت فرزندان و نسل‌های ما را خدشه دار کنید. لبنان نمی‌تواند یک کشور غربی باشد و فرهنگ آن نیز یک فرهنگ آمریکایی نیست، بلکه هویت ملت لبنان ریشه در فرهنگ اصیل آن دارد./۹۸۸

ارسال نظرات