۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۱۶۲۶۹
امام جمعه شهر چمران؛

نهضت حسینی الهام‌بخش همه ملت‌های آزاده است

نهضت حسینی الهام‌بخش همه ملت‌های آزاده است
خوزستان_ حجت الاسلام عبادی گفت:نهضت حسینی الهام‌بخش همه ملت‌های آزاده و مایه هراس دنیای استکبار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام جاسم عبادی، امام جمعه شهر چمران امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد:  عاشورا روز عزت و سربلندی جریان مقاومت در مقابل ظلم و استکبار است؛ نهضت حسینی الهام‌بخش همه ملت‌های آزاده و مایه هراس دنیای استکبار است.

وی افزود: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از نهضت حسینی است و ملت ایران با تأسی از حضرت امام حسین (ع) این انقلاب را به پیروزی رساند؛ امروز انقلاب ایران اسلامی الهام‌بخش و مایه امید جوانان و ملت‌های آزاده عالم است چرا که جبهه مقاومت با الهام از نهضت حسینی امروز در اوج عزت و اقتدار است.

خطیب جمعه شهر چمران تصریح کرد: امروز شعار «هیهات من الذله» حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شعار همه ملت‌های آزادی خواه جهان است؛ جریان باطل می‌خواهد با دروغ و لجن‌پراکنی این نور و این نهضت جهانی را خاموش کند.

عبادی ادامه داد: در حالی که این جریان باطل نمی‌داند نام حسین بن علی (ع) بر دل‌ها حکومت می‌کند و امروز حضرت سیدالشهدا و نهضت آن حضرت متعلق و منحصر در مسلمانان نیست بلکه نهضتی جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: در واقعه کربلا حضرت سیدالشهدا با هر آنچه که داشت در راه اعتلای کلمه الله وارد میدان شد و عزیزترین خویش را در مسیر توحید قربانی کرد و از تمام تعلقات مادی و دنیوی گذشت و به اوج عبودیت و بندگی رسید.

امام جمعه شهر چمران در پایان متذکر شد: درس بزرگ حضرت سیدالشهدا (ع) این است که در مسیر بندگی خداوند متعال و عمل به تکلیف الهی، باید همه تعلقات مادی و دنیوی را قربانی کرد تا به محفل ملکوتیان راه پیدا کنیم. /۹۴۵۴/

ارسال نظرات