۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۱۶۲۷۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

عمق بخشی و نهادینه سازی معارف حسینی نیاز جامعه است

عمق بخشی و نهادینه سازی معارف حسینی نیاز جامعه است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت تبیین و ترویج معارف حسینی در ایام برگزاری مراسم عزاداری محرم تأکید کرد و گفت: عمق بخشی و نهادینه سازی معارف حسینی نیاز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در خطبه های نماز جمعه خرم‌آباد این هفته گفت: حرکت امام حسین(ع) در واقعه عاشورا بر اساس تقوا شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه موفقیت حکومت نظام اسلامی بر پایه تقوا بوده است، افزود: نظام اسلامی این مهم را در دستور کار قرار می دهد.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای عدالت قیام کرد و این نهضت منجر به شهادت ایشان شد، تأکید کرد: امروز باید معارف حسینی را عمق ببخشیم و با عفاف در مراسم عزای حسینی شرکت کنیم.

ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای کنترل ویروس کرونا

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اوج گیری دوباره ویروس کرونا گفت: در راستای کنترل این ویروس تزریق واکسن و رعایت نکات بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

اشتغال و رفع بیکاری جوانان باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد

امام جمعه خرم آباد بیکاری را مشکل اساسی جوانان لرستانی عنوان کرد و گفت: باید رفع مشکل بیکاری جوانان و اشتغالزایی در اولویت کاری مدیران قرار گیرد.

وی اظهار کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی، آموزش های فنی و حرفه ای و روی آوردن جوانان به مهارت افزایی لازمه رفع مشکل بیکاری است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت رسیدن به شغل پایدار برای جوانان تأکید کرد و عنوان داشت: این مهم موجب افزایش آمار ازدواج، کاهش آسیب های اجتماعی همچنین رونق اقتصادی و کسب و کار می‌شود.

خبرنگاران در ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی نقش آفرین هستند

وی در ادامه فرارسیدن سالروز شهادت شهید محمود صارمی و ۱۷ مرداد روز خبرنگار را تبریک گفت و عنوان داشت: خبرنگاران در انعکاس اخبار، ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی نقش بسزایی دارند ‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی به فرارسیدن روز حقوق بشر اشاره کرد و گفت: اسلام برای انسان کرامت والایی قائل است و بخشی از تحریم‌ها و دشمنی زورگویان به این دلیل است که نظام اسلامی برای حفظ کرامت انسانی ایستادگی می‌کند./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات