۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۷۱۶۳۰۵
حجت الاسلام میرزامحمدی مطرح کرد؛

تسریع در تشخیص دشمن؛ مانع از ایجاد فتنه

تسریع در تشخیص دشمن؛ مانع از ایجاد فتنه
حجت الاسلام میرزامحمدی گفت: اگر جامعه دینی در تشخیص دشمن تعلل کند، به فتنه ای دچار می شود که ملازم دائمی هم نمی تواند این فتنه را بخواباند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد میرزامحمدی در شب هشتم محرم و مراسم عزاداری هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: حضرت علی(ع) در خطبه ۹۳ در تبیین فتنه بنی امیه تعبیری را به کار بردند که از این عبارت حضرت معلوم می شود که خطرناک ترین دشمن اسلام ناب همین شجره ملعونه بنی امیه بودند و هستند.

بصیرت؛ لازمه شناخت دشمن

وی بصیرت برگرفته از غیرت حسینی را لازمه شناخت دشمن دانست و گفت: فهم این که انسان مومن در جامعه اسلامی دشمن درجه یک خود را بشناسد، این چیزی نیست که در قیل و قال های کتاب های دانشگاه و حوزه یافت شود، بلکه بصیرت دینی لازم دارد که برگرفته از غیرت حسینی باشد تا انسان نه تنها در تشخیص، دشمن و دوست را با هم اشتباه نگیرد، بلکه در اولویت بندی به آن برسد که دشمن درجه یک کیست و این در یاران مولای متقیان(ع) یافت نمی‌شد، بر خلاف یاران امام حسین(ع).

سخنران هیئت رزمندگان اسلام قم تصریح کرد: یاران حضرت علی(ع) از آن حضرت گلایه می کردند که چرا فتنه های داخلی را در مقایسه با فتنه های خارجی، در اولویت اول قرار نمی دهید؛ مثل خوارج که اخراجی های صفین بودند، بارها به امیرالمومنین(ع) اعتراض می کردند که تازه به خلافت رسیده اید و معاویه جایگاه و ثروت و قدرت دارد و او را رها نکن و با او مماشات نکن.

حوزه//پوششی// درخواست سخنران هیئت رزمندگان اسلام قم از زنان با حجاب نامناسب

آیا اصحاب سیدالشهدا از پیش تعیین شده بودند؟

وی در پاسخ به شبهه ای در خصوص آگاهی انتخاب از پیش تعیین شده یاران حسین بن علی(ع) افزود: برخی می گویند ابن عباس گفت ما از اول می دانستیم اصحاب سیدالشهدا(ع) انتخاب شده بودند و من جزء آها نبودم. این حرف ابن عباس توجیه و عذر بدتر از گناه است و در همراهی حضرت استثنایی نبود و آن حضرت هم فرد به فرد دعوت کردند و هم نامه نوشتند و هم به برخی از افراد آینده بدشان را گفتند و دعوتشان کردند به همراهی جهت عاقبت بخیری.

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به خطبه 93 نهج البلاغه اظهار داشت: برخی از یاران حضرت علی(ع) به ایشان گفتند بی خیال معاویه شوید و به جای فتنه خارجی، فتنه داخلی را خنثی کن که آن حضرت به برخی به صورت فردی توضیح داد که دشمن اول ما بنی امیه است و در خطبه ۹۳ فرمود برای شما مردم خطرناک ترین فتنه را فتنه بنی امیه می دانم چرا که این فتنه تیره و تاریک است و تشخیص نمی دهید و فتنه آنها از جنس فتنه جاهلیت است، همانطور که در جاهلیت هیچ نشانی از حق و صلاح نمی دیدید، در فتنه بنی امیه هم همینطور است.

پیامبر: معاویه را بکشید

وی گفت: بیش از ۱۰ منبع عامه نقل کرده اند که پیامبر اکرم(ص) فرمود: اگر دیدید معاویه روزی روی منبر من رفته، پای منبرش نروید و او را بکشید.

تسریع در تشخیص دشمن؛ مانع از ایجاد فتنه

این کارشناس مذهبی بر ضرورت تسریع در تشخیص دشمن تصریح کرد: اگر جامعه دینی در تشخیص دشمن تعلل کند، به فتنه ای دچار می شود که ملازم دائمی هم نمی تواند این فتنه را بخواباند.

حوزه//پوششی// درخواست سخنران هیئت رزمندگان اسلام قم از زنان با حجاب نامناسب

وی افزود: همان مشاورانی که در ابتدای انقلاب و جنگ به امام خمینی(ره) از همین مشورت ها می دادند و اصرار داشتند که به امام(ره) ثابت کنند که حریف صدام و ۵۰ کشور همراه او نمی شوید اما امام نه تنها یک فقیه بود، بلکه بزرگترین سیاست مدار بود و امروز خلف صالح امام راحل حضرت آیت الله العظمی خامنه ای نه به شواهدِ ما بلکه به شواهد خاخام های یهود و سیاست مداران لاییک دنیا، ایشان به عنوان رهبر و کاریزمایی که سر بزنگاه تشخیص هایی می دهد که فتنه را خاموش می کند.

هدف داعش از تخریب مشاهد زیارتی

وی گفت: داعش در منشورش دو سال قبل از اضمحلالش هدفشان از تخریب مشاهد زیارتی را مطرح کرده بودند که چرا یک نفر باید مطاف قرار بگیرد؟ و اگر قرار است چنین باشد، باید مجسمه معاویه باشد.

درخواست سخنران هیئت رزمندگان اسلام قم از زنان بد حجاب

این کارشناس دینی با بیان این که فکر نکنیم پیروزی به ریخت و پاش های مادی و برداشتن تحریم اقتصادی است، تصریح کرد: بعضی به دهن کجی دچار بی حجابی شدند، اما حجاب مگر برای نظام و انقلاب است؟ فکر کنید با بی حجابی دشمن امام حسین(ع) خوشحال می شود یا حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س)؟ آن حضرت کتک خورد اما حجابش را از دست نداد، ما در عافیت داریم زیباترین ارزش های اسلامی را از دست می دهیم؛ مراقب باشید و خط را گم نکنید.

وی با اشاره به استقبال کودکان و نوجوانان سراسر دنیا از سرود «سلام فرمانده» افزود: این سرود سلام فرمانده چکار در دنیا کرد؛ خود فرمانده که بیاید، دنیا زیر و رو می شود و آن روز نزدیک است و در دعای عهد می خوانیم «یرونه بعیدا و نراه قریبا». شما پای این علم بمانید و دشمن را بشناسید.

حوزه//پوششی// درخواست سخنران هیئت رزمندگان اسلام قم از زنان با حجاب نامناسب

کشورهای دارای پادشاه ریزه خوار سفره معاویه اند/ علت ارادت پادشاهان دنیا به معاویه

حجت الاسلام میرزامحمدی با اشاره به علت ارادت پادشاهان دنیا به معاویه اظهار داشت: تمام کشورهایی که پادشاهی اداره می شود و حکومتش لیبرالی و دموکراسی هستند، ریزه خوار سفره معاویه هستند و می گویند اگر او نبود، ما نمی توانستیم حکومت کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که اربعین بزرگترین تجلی تمدن نوین اسلامی است، گفت: امسال برخی فکر کردن با این گرانی بعضی هیئت ها تعطیل می شود و احسانی که می دادند تعطیل خواهد شد، اما نشد و نشان از ارادت شیعیان به سید و سالار شهیدان است.

مهدی فلاحی

ارسال نظرات