۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۷۱۶۳۱۵

راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اقدامات انجام گرفته در حوزه راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری در حاشیه حضور در مجلس درباره راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت، گفت: در قانون بودجه امسال به تمامی دستگاه‌ها تکلیف شده که پایان شهریور ماه پنجره خدمات دولت هوشمند خود را راه اندازی و یک سوم خدمات خود را بدون مراجعه حضوری و به شکل برخط و هوشمند به مردم ارائه کنند.

وی افزود: ما نیز مکلف شدیم تا دی ماه پنجره ملی خدمات را راه‌اندازی کنیم تا پنجره‌ها به یکدیگر متصل شوند و مردم از طریق یک درگاه واحد تمامی خدمات دولتی را دریافت کنند، ما این پنجره را در اردیبهشت ماه و پیش از موعد قانون راه‌اندازی کردیم و در حال حاضر هر دستگاهی که پنجره واحد خود راه‌اندازی کند، ظرف کمتر از ۴۸ ساعت می‌تواند به پنجره ملی خدمات متصل شود.

عضو کابینه سیزدهم اضافه کرد: حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ دستگاه باید به این پنجره متصل شوند که خوشبختانه حدود ۲۴ دستگاه متصل شده‌اند و هر هفته ۲ تا ۳ دستگاه جدید به آن متصل می‌شوند.

زارع‌پور با بیان اینکه هرچند موعد قانونی شهریور ماه است، اما جنب و جوش خوبی برای اتصال وجود دارد، ادامه داد: دستگاه‌های اصلی متصل شده‌اند؛ وزارت نیرو، وزارت کشور و سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی متصل شده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله اتصال هستیم در گام بعدی باید به موضوع کیفیت خدمات رسیدگی کنیم، تصریح کرد: امیدوارم تا پایان شهریور اتفاق خوبی می‌افتد و مردم بتوانند بدون مراجعه به دستگاه اجرایی خدمات خود را دریافت کنند. این موضوع زمینه تکریم مردم از بین رفتن و امضا‌های طلایی و فساد است. 

ارسال نظرات