۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۷۱۶۳۱۷

عاشورای امروز برای آن است که ما نسبتمان را در این واقعه با امام خود روشن کنیم

عاشورای امروز برای آن است که ما نسبتمان را در این واقعه با امام خود روشن کنیم
سرلشکر سلامی گفت: دشمن صهیونیستی در محاسبات خود اشتباه کند یک عملیات بیت المقدس برایش کافی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم وداع با ۵ شهید تازه تفحص شده مدافع حرم در میدان امام حسین(ع) اظهار کرد: در اول کلام احساس خود را نسبت به این اجتماع کربلایی و عاشورایی بیان می‌کنم، ای کاش شما در عاشورا می بودید مطمئنم اگر ‌بودید امام تنها نمی‌ماند و کاروان به اسارت نمی رفت.

وی با اشاره به اینکه شکر بزرگ آن است که امروز هستید و دیگر امام مسلمین در میانه نبرد تنها نیست، افزود : همیشه می‌گوییم ای کاش با امام می بودیم تا بر فراز قله رفیع فضیلت‌ها در عاشورا که مظهر استقامت مومنان موحد در مقابل مستکبران مشرک است سرود پر افتخار و جاودانه شهادت را سر می دادیم.

سرلشکر سلامی ادامه داد: صحنه تغییری نکرده است؛ عاشورای امسال سالروز یک واقعه تاریخی نیست همه عاشوراها عاشورا است نه برای نکوداشت، نه؛ برای بودن در صحنه ای که امام در آن استوار ایستاد. برای صحنه ای که خداوند قبول کرد زیبا ترین گوهر هستی را به میدان دفاع از حرم اسلام بیاورد و خداوند پذیرفت اهل بیت رسول خدا به اسارت بروند تا حجت برای همه انسان های آزاده عالم و همه مومنان تمام شود که هیچ دلیل و بهانه‌ای برای ترک میدان در مقابل مشرکان و مستکبران و کافران وجود ندارد.

وی گفت: هر گز هیچ دلیلی برای از تن به در آوردن لباس جهاد نیست حتی اگر در اوج نابرابری قدرت از لحاظ ظاهری نسبت به دشمن هستیم این حجت زیبای عاشورا است.

 فرمانده کل سپاه بیان کرد: امروز هم آرایش و صورت بندی صحنه عاشورا پا برجا است، نائب امام زمان در میدان و قلب یک نبرد جهانی ایستاده است اما خوشبختانه اصحابش و یاورانش آنها که وفادار هستند و تا آخر در میدان میمانند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: در آن سوی این حادثه همه استکبار صف به صف ایستاده اند آنها هم سالهاست شمشیر از میان بر کشیده اند و شما صدای رد و بدل شدن شمشیرهای مومنان با مستکبران را می شنوید.

وی افزود: عاشورای امروز برای آن است که ما نسبتمان را در این واقعه با امام خود روشن کنیم، در جغرافیای عالم هیچ نقطه خنثایی وجود ندارد، نبرد حق و باطل برقرار است.

فرمانده کل سپاه گفت: ما با سردار بی سر اما سر بلند حاج عبداله اسکندری همراه بودیم، او در کنار اروند و کارون و کرخه می جنگید امروز از کنار مدیترانه آمده است، نگاه کنید به این مساحت جهاد، چگونه این عزیزان دشمن را از قلب این سرزمین تا شرق مدیترانه فراری داده اند این شکوه جهاد است.

سرلشکر سلامی بیان کرد: تاریخ این انسان‌های سعادت مند را فراموش نمی کند و درود خداوند بر خانواده‌های این شهدا و همه شهدای عزیز باد.

وی گفت: دشمن آرایش گرفته و راه او بسته است، اگر شما روزی در کارون و کرخه می جنگیدید امروز آن کسانی که امتداد این انقلاب شکوه مند هستند در کنار دریای سرخ راه غلبه دشمن را بسته اند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: نگاه کنید فرزندان این اسلام در یمن که در فضای تصور آمریکا و صهیونیست‌ها آنها مردمانی فقیر و ضعیف بودند و فکر می کردند به سادگی می‌توانند به آنها غلبه کند امروز آتش بس را به دشمنی که خود را بزرگ تریم امپراطوری تاریخ می داند تحمیل کرده است.

سرلشکر سلامی بیان کرد: وقتی آتش بس بین دو قدرت نابرابر برقرار می شود یعنی قدرتی که به ظاهر ضعیف تر است پیروز می‌باشد در واقع او توانسته است اراده خود را تحمیل کند وگرنه کسی که سوار بر موج قدرت است به دشمن خویش اجازه آتش بس نمی دهد این یک شاخص خوب برای این است که بدانید راه بسته شده است.

وی گفت: از دریای سرخ به دریای عمان و خلیج فارس، اینجا هم می بینید چگونه رزمندگان اسلام راه را نه تنها بر دشمن بسته اند بلکه او را وادار به خروج از خلیج فارس نموده اند و تقریبا دیگر آثار اندکی از آن حضور متراکم دهه های گذشته وجود دارد این یعنی رویش یک قدرت جدید به نام اسلام و ایران اسلامی، امروز ایران و اسلام دو حقیقت یک پارچه هستند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: به لبنان می رویم، در لبنان بیش از ۱۰۰ هزار موشک آماده شلیک است تا جهنمی را برای صهیونیست ها در لحظه‌ای که تقدیر الهی رقم بزند جهنمی از آتش درست کند.

سرلشکر سلامی بیان کرد: این جزء کوچکی از قدرت حزب الله بزرگ ما است، بلکه آن حزب الله قهرمان امروز می تواند با یک فتح المبین، بیت المقدس، با یک خیبر، صهیونیست ها با خیبر بیشتر آشنا هستند، این عبارت را بهتر می فهمند، می فهمند خیبریون چه کسانی هستند.

وی گفت: فقط کافی است شرایط ایجاد شود و دشمن صهیونیستی در محاسبات خود اشتباه کند، یک عملیات بیت المقدس کافی است و حزب الله قهرمان امروز یک قدرت عظیم فشرده، آماده، فشرده، با انگیزه است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: آنها می خواستند نظام سوریه را ساقط کنند که حلقه محوری جبهه مقاومت بود ولی جبهه مقاومت این را نخواست و نظام سوریه ایستاد، این یک شاخص قدرت جهانی بود، ما می‌خواستیم او بایستد، جبهه مقاومت می خواست این نظام بایستد، آمریکا، اروپا همه می‌خواستند او نایستد، ولی او ایستاد، حالا ببینید چه کسی پیروز است.

سرلشکر سلامی بیان کرد: آن آمریکایی که ۵۰ درصد بودجه نظامی همه عالم ازآن او است آن امریکایی که ۲۰ درصد ثروت جهان را تولید می کند امروز جایی در جهان اسلام برای حضور مستقیم او وجود ندارد، جزء در گوشه‌ای در شرق فرات و در محدود کوچکی از دو سه پادگان در عراق، چیزی از آنها باقی نمانده است این قسمتی هم که مانده‌اند قدرت تاثیر ندارند، این یعنی درهم شکست استخوان قدرت های به ظاهر بزرگ توسط مسلمانان بیرق به دستی که با لبیک به فرمان نائب امام این چنین عرصه های جهان اسلام را عرصه جهاد کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در ایران که مهد مقاومت و محل تولد یک انقلاب بزرگ است قدرت می جوشد، همه راه های منازعات نظامی بسته است دشمن هم چمدان هایش را بسته و به اروپا رفته است دیگر آنها نمی توانند فشار حداکثری اعمال کنند اما با این حال روی دو موضوع تمرکز کرده اند، فکر می کردند با تحریم ایران فلج می شود. ولی ملت ایران از تحریم عبور کرد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: مشکلات امروز از تحریم نیست همه قابل حل هستند همه جهان مشکل دارد ماه م داریم، ما به هم پیوسته ایم و سختی را تقسیم می کنیم و در شادی ها با هم هستیم.

سرلشکر سلامی بیان کرد: خطر ناک ترین نقطه ای که دشمن از آن ورود می‌کند تسخیر قلب ها و ذهن های جوانان است. دشمن می خواهد حتی در قلب نوجوانان و کودکان ما هم ورود کند، دشمن می خواهد مردم را حجاب گریز و نماز گریز کند، او می خواهد سیمای زنان ما را همانند غربی کند نمی داند زنان و دختران این سرزمین از گوهر حجاب زیبای خود همانند یک سنگر دفاع می کنند.

وی گفت: دشمن قلب ها را نشانه گرفته است، می خواهد اعتماد مردم را به تردید تبدیل کند، ملت آگاه هستند و هرگز اجازه نمی‌دهد آنها را تبدیل به پیاده نظام خود کند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما این حقیقت را می دانیم، هرگز ایمان خویش را به دنیای او نمی‌فروشیم، ما مسلمانان با هم هستیم ما با حسین هسیتم و ملت امام حسین و ملت شهادت هستیم.

وی تاکید کرد: ملت عزیز ایران هیچ قدرتی توان مواجهه با شما را ندارد و شما پیروز هستید.

ارسال نظرات