۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۱۶۸۰۱

کتاب «طاهر خان‌طومان» به عربی ترجمه شد

کتاب «طاهر خان‌طومان» به عربی ترجمه شد
کتاب «طاهر خان‌طومان» داستان زندگی شهید سیدرضا طاهر از انتشارات دارالمعارف الحکمیه به زبان عربی ترجمه و در لبنان توزیع شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مصیب معصومیان نویسنده این کتاب، نگارش خاطرات شهید طاهر را از رمضان سال ۹۶ آغاز کرد و در نهایت، کتاب خاطرات این شهید عزیز را در دو بخش خانواده و همرزمان به مخاطب عرضه می‌کند.
شهید طاهر از اعضای لشکر ۲۵ کربلا بود. وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در شهرستان بابل گذراند، در سال ۱۳۸۴ جذب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، دو سال و نیم در دانشگاه نظامی امام‌علی (ع) اصفهان مشغول به تحصیل شد و مدرک فوق‌دیپلم خود را از این دانشگاه اخذ کرد، پس از آن در سال ۱۳۸۷ در سپاه ساری جذب و در لشکر ۲۵ کربلای ساری مشغول به کار شد و در ۲۰ آبان‌ماه همان سال ازدواج (عقد) کرد، فروردین ۱۳۹۵ عازم مأموریت سوریه شد و در نهایت در منطقه خان‌طومان به‌همراه تعدادی از هم‌رزمانش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

کتاب «طاهر خان‌طومان» دارای نثری ساده و شیرین است. نویسنده در مقدمه کتاب به چگونگی نگارش آن اشاره کرده و با ذکر جملات مادر شهید به‌زبان مازندرانی بر شیرینی و جذابیت کتاب افزوده است.

انتشارات دارالمعارف الحکمیه کتاب حاضر را به زبان عربی ترجمه و در روز‌های گذشته به‌صورت ویژه توزیع کرده است.

ارسال نظرات