۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۱۶۸۷۶
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد:

طلب هدایت برای بندگان خطاکار باعث نزول رحمت الهی می‌شود

طلب هدایت برای بندگان خطاکار باعث نزول رحمت الهی می‌شود
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: بر اساس روایت زمانی تمام رحمت الهی شامل حال انسان می‌شود که انسان برای تمامی موجودات درخواست رحمت کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، شب گذشته طی سخنانی بعد از نماز عشاء در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: طبق آیات قرآن و روایات، رحمت عام الهی شامل همه انسان ها و تمام مخلوقات خواهد شد.

وی افزود: شدت مهربانی باعث می‌شود والدین در خصوص فرزند خود احساس نگرانی بکنند و با اوج مهربانی با فرزندان خود رفتار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تاکید کرد: بهترین هدیه برای اهل قبور قرائت ذکر شریف صلوات به نیت اموات است و لازم است هنگامی که به قبرستان ها می رویم باید برای انسان های گرفتار و گناهکار دعا کنیم.

کارشناس مذهبی آستان‌مقدس حضرت‌معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: طبق روایت بیشترین رحمت الهی زمانی طلوع می‌کند که بندگان خطاکار قصد فرار کردن از خانه الهی داشته باشد.

وی افزود: سید بن طاووس نقل می کند در شب قدر فکر کردم در حق چه کسانی دعا کنم که به این نتیجه رسیدم در حق انسان‌های زمین خورده و خطاکار دعا کنم و از خداوند درخواست کنم رحمتش را شامل افراد خطاکار نماید.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه گفت: نبی گرامی اسلام همواره در حق خطاکاران امت دعا می کردند اما امروزه اگر شخصی خطایی کند و در دادگاه محکوم شود اسمش داخل سیستم قوه قضاییه می‌رود و سوء پیشینه ثبت می شود و دیگر جایی به این شخص کار نمی‌دهند.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان داشت: طبق روایت زمانی تمام رحمت الهی شامل حال انسان می شود که انسان برای تمامی موجودات درخواست رحمت کند و از برای همگان از خداوند طلب خیر و هدایت نماید.

ارسال نظرات