۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۱۶۹۰۹
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی در گفت‌وگو با رسا:

ائمه جمعه نسبت به مفاسد اقتصادی بی تفاوت نباشند

ائمه جمعه نسبت به مفاسد اقتصادی بی تفاوت نباشند
استاد حوزه علمیه گفت: فعالیت‌های اقتصادی ائمه جمعه برای مردم شائبه‌های مختلفی ایجاد می‌کند و سبب کاهش مشارکت و کمک‌های مردمی به نمازجمعه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور پرداخت و گفت: در این دیدار شاهد بیانات و توصیه های مهم حضرت آیت الله خامنه ای بودیم که محور اصلی سخنان ایشان مردمی بودن ائمه جمعه و حضور میان مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی بیان کرد: اکثر ائمه جمعه ارتباط مناسب و خوبی با مردم شهرستان خود دارند و در دفاتر ائمه جمعه سراسر کشور روی تمام مردم گشوده است.

وی بر اهمیت ایجاد راهکارها و ایده های مناسب برای تسهیل ارتباط گیری مردم با دفاتر ائمه جمعه تأکید کرد و افزود: باید فاصله های میان مردم و تربیون های نماز جمعه کاهش یابد و اقشار مردم به راحتی بتوانند با ائمه جمعه شهرستان ارتباط برقرار کنند.

امام جمعه مشهد اردهال ابراز داشت: به هر میزان ائمه جمعه حضور بیشتری در جامعه داشته باشند و به مشکلات و دغدغه های مردم رسیدگی کنند سبب افزایش اعتماد بیشتر مردم به روحانیت، نهاد نماز جمعه و نظام اسلامی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی اظهار کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند باید امام جمعه نماد و ترجمان عملی خطبه های خود در طول هفته باشد، یعنی باید مردم اجرای عدالت، اخلاق، زهد و تقوا را در طول هفته از ائمه جمعه مشاهده کنند و این امر سبب تشویق و ترغیب مردم برای حضور در نماز جمعه خواهد شد.

ائمه جمعه ارتباط عمیق و فعالانه با جوانان برقرار کنند

وی بر لزوم و اهمیت ارتباط گیری مناسب ائمه جمعه با جوانان تأکید کرد و گفت: ائمه جمعه چه جوان، میانسال یا پیر باشد لاجرم باید ارتباط عمیق و فعالانه با جوانان برقرار کند، همچنان که رهبر معظم انقلاب در سطح عالی با جوانان جامعه ارتباط برقرار کردند و از این جهت ایشان الگوی مناسبی برای ائمه جمعه هستند.

استاد حوزه علمیه یکی از علل عدم حضور جوانان در نماز جمعه را عدم طرح مشکلات آنها و شهرستان در تریبون نماز جمعه دانست و افزود: اگر مردم جامعه احساس کنند که ائمه جمعه به فکر حل مسائل جوانان هستند و در بلندگوی نماز جمعه مشکلات و معضلات جوانان و شهرستان مطرح می شود، مشارکت قشر جوان در نماز جمعه افزایش خواهد یافت.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اظهار کرد: جوانان هم بدانند که نماز جمعه عبادی سیاسی اجتماعی بوده که دارای برکات و آثار معنوی فراوانی است، از این رو باید حضوری فعال در نمازجمعه داشته باشند.

ائمه جمعه از ورود به فعالیت های اقتصادی پرهیز جدی داشته باشند

وی با اشاره به هشدار رهبر انقلاب مبنی بر عدم ورود ائمه جمعه در فعالیت های اقتصادی تصریح کرد: برخی ائمه جمعه برای اینکه فعالیت های نماز جمعه شهر خود را سر و سامان دهند وارد فعالیت های اقتصادی شدند، ولی به سبب نابلدی ائمه جمعه در این کارها هزینه، آثار و تبعات منفی برای نهاد نماز جمعه و نظام اسلامی به بار گذاشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با بیان اینکه باید ائمه جمعه از ورود به فعالیت های کلان، متوسط و خرد اقتصادی پرهیز جدی کنند، گفت: باید رزق ائمه جمعه و بازسازی و تأمین مالی نماز جمعه هر شهرستان با مشارکت خیران و مردم صورت گیرد زیرا این تکریم و مشارکت اقتصادی مردمی افتخاری برای ائمه جمعه است.

امام جمعه مشهد اردهال ابراز داشت: فعالیت های اقتصادی ائمه جمعه اگر هم با شکست مواجه نشود، برای مردم شائبه های مختلفی ایجاد خواهد کرد و این امر نیز سبب کاهش مشارکت و کمک های مردمی به نمازجمعه می شود.

ائمه جمعه باید مجاری فساد زا را شناسایی کنند

وی بر لزوم مقابله جدی ائمه جمعه با مفاسد اقتصادی تأکید و تصریح کرد: ائمه جمعه باید مجاری فساد زا را شناسایی کنند و جلوی ارتباط افراد رانت خوار را با دفاتر خود بگیرند، زیرا برخی افراد به بهانه کمک مالی می خواهند از جایگاه و موقعیت ائمه جمعه سوء استفاده کنند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اظهار کرد: نباید افرادی که دارای اشتهار به فساد در شهرستان هستند از سوی ائمه جمعه حمایت شوند و باید این افراد تحویل قانون و قوه قضاییه داده شوند تا برخورد قاطع و جدی با این افراد زالو صفت اقتصادی صورت بگیرد.

ارسال نظرات