۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۱۶۹۲۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

توجه به مال حلال و نماز اول وقت از درس های عاشورا است

توجه به مال حلال و نماز اول وقت از درس های عاشورا است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با تأکید بر لزوم توجه جوانان به نماز اول وقت، گفت: توجه به مال حلال و نماز اول وقت از درس های عاشورا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید عید حسینی عصر یکشنبه در جمع عزاداران میدان میوه و تره و بار به بازار اسلامی اشاره کرد و گفت:  شما باید تلاش کنید از مغازدار‌هایی باشید که امام زمان (عج) به آن‌ها سر می‌زند.

وی به لزوم توجه به احکام اسلامی توسط اصناف تأکید کرد و با اشاره به اینکه مال خوب است به شرطی که واجبات مالی خود را پرداخت کنید، گفت: شرط مال در احکام اسلامی پرداخت واجبات مالی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان به اقامه سه نوبت نماز در اول وقت از سوی اصناف تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از ابزار موفقیت امام خمینی(ره) بنیانگذار حکومت اسلامی اقامه نماز اول وقت است.

وی یادآور شد: آیت الله قاضی، استاد آیت الله بهجت به اندازه به نسخه خود اعتماد دارد که به ایشان می‌فرماید، «نماز‌های خود را اول وقت اقامه کنی، به مقامات عالی خواهی رسید، اگر نرسیدی من را لعن کن».

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) می‌فرماید، همیشه نماز را اول وقت اقامه کنید، افزود: برخی از هیئات مذهبی به دلیل طولانی شدن مجالس عزاداری سبب قضا شدن نماز صبح جوان‌ها می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: برای انجام دادن یک عمل مستحب نباید یک عمل واجب را دست داد.

وی حلال خواری و نماز اول وقت را از جمله درس های عاشورا دانست و افزود: آن‌هایی که در کربلا مقام امام حسین(ع) ایستادند شکم هایشان از لقمه حرام پرشده بود و در اهمیت نماز اول وقت نیز همین بس که امام حسین(ع) ظهر عاشورا علنی و اول وقت نماز جماعت برگزار کردند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات