۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۱۷۰۰۷
استاد حوزه و دانشگاه:

جلسات عزاداری محرم محل تطهیر، ترمیم و تکمیل انسان است

جلسات عزاداری محرم محل تطهیر، ترمیم و تکمیل انسان است
اصفهان – حجت الاسلام خانی جلسات عزاداری برای امام حسین(ع) را محلی برای تطهیر، ترمیم و تکمیل انسان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام جواد خانی صبح امروز دوشنبه در هفتین روز از مراسم زیارت عاشورا که در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزار شد، گفت: برخی از آیات قرآن برای مردم آخرالزمان راهگشا هستند.

وی با اشاره به اینکه شب و روز محرم دارد تکرار می‌شود، اما نباید تکراری شود، افزود: پیام‌های عاشورا در تکرار محرم و ماه صفر برای ما باید بروز و ظهور داشته باشد.

حجت الاسلام خانی جلسات امام حسین(ع) را محلی برای تطهیر و ترمیم و تکمیل انسان دانست و گفت: هرکس وارد جلسات امام حسین(ع) شده است بطور قطع به یکی از این سه دستاورد رسیده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه حضور در جلسات امام حسین (ع) فاصله ما را با امام زمان (عج) کم می‌کند، افزود: حضور در جلسات امام حسین (ع) سبب کم شدن بار گناهان است.

وی جلسات امام حسین (ع) را شفاکده و محل ترمیم انسان دانست و افزود: جلسات سید الشهدا محل تکمیل انسان است و اگر انسان با ولی خدا و سید الشهدا گره بخورد با امام زمان(عج) گره خورده است.

وی افزود: امام رضا(ع) می‌فرمایند، اگر کسی برای امام حسین (ع) و برای مصیبت‌هایی که بر امام حسین (ع) گذشت گریه کند در بهشت در معیت ما خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه عدالت خواهی، انتظار ظهور و مبارزه با ظلم را از دستاورد‌های پیام عاشورا و صفر دانست و گفت: سید الشهدا به دنبال فتح ملک و زمین و خاک نبود به دنبال فتح دل‌ها بود.

وی با بیان اینکه جلسات سید الشهدا مقدمه سازی ظهور امام زمان(عج) است، افزود: اگر جلسات محرم و صفر مقدمه ظهور شد، این جلسات دستاورد داشته در غیر این صورت باید مراقب بود تکرار جلسات محرم و صفر برای برخی تکراری نشود.

لازم به ذکر است، مراسم پر فیض زیارت عاشورا هر روز صبح به مدت ۱۰ روز در دهه دوم محرم با حضور واعظان و خطبای برجسته و مادحین و ذاکرین اهل بیت(ع) به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات