۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۷۱۷۱۱۰
نماینده ولی فقیه در مازندران:

سند بالادستی توسعه قرآنی در مازندران عملیاتی می‌شود

سند بالادستی توسعه قرآنی در مازندران عملیاتی می‌شود
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران از عدم اجرای سند توسعه قرآنی در استان گلایه کرد و گفت: سند توسعه قرآنی که جزء اسناد بالادستی می باشد در دست اجرا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران دوشنبه‌شب در مراسم اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی واقع در مجتمع فرهنگی و قرآنی بصیرت آستانه مقدس امام‌زاده ابراهيم(ع) آمل با ابراز قدردانی از برگزاری برنامه‌ها و سوژه‌های نورانی در اماکن مذهبی گفت: در کشور نخستین شهید قرآنی یک روحانی بنام احمد انصاری اصل بوده که در سال ۵۲ با بالاترین حافظ قرآن رتبه اول را کسب کرد و اکنون مزارش به همراه هشت شهید در بلندی‌های پاوه است.

وی با بیان اینکه هرکسی برای قرآن زحمت می‌کشد دین خود را ادا کرده است، افزود: اکنون سند توسعه قرآنی که جزء اسناد بالادستی است در دست اجرا قرار گرفته تا در استان تحقق پیدا کند.

امام جمعه ساری از عدم اجرای سند توسعه قرآنی در استان گلایه کرد و گفت: این سند با تشکیل کارگروه در شورای توسعه با حضور شخصیت‌های حقوقی تنظیم و عملیاتی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به توجه به قرآن و فعالیت های قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اما متأسفانه در برخی مقاطع نسبت به این امر مهم ترک فعل های زیادی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه شأن جایگاه قرآنی با وجود حوزه‌های قرآنی در استان مناسب نیست، اظهار داشت: هنوز فاصله زیادی با یک بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت ده میلیونی قرآنی داریم.

امام جمعه ساری با بیان اينکه هیأت‌های قرآنی بسیار کمتر از هیأت‌های مذهبی در استان وجود دارد، افزود: توجه ما به قرآن عادلانه نیست و این دو یادگار را هم‌تراز باید جلو برد.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان آمل در امر برنامه‌های قرآنی مطرح کرد: از این شهر نسبت به سایر شهرهای مازندران با وجود بزرگان دینی انتظار ويژه‌ای داریم چرا که آمل هم از نظر بعد و حافظ برنامه‌ها و اتکای قرآنی و هم سبک و سیاق قرآنی انتظار بیشتری است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه انتظار داریم سبک زندگی قرآنی در این منطقه بسیار برجسته‌تر از سایر شهرهای استان باشد، ادامه داد: فرهیختگی، بالندگی و فرزانگی در این شهرستان موج می‌زند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه اهمیت قرآن به قرائت آن است، تصریح کرد: وقتی سر بریده قرآن می‌خواند و بر سر نیزه نیز قرآن می‌خواند این به اهمیت این کتاب آسمانی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: هر مسلمانی در طول سال دو ختم قرآن باید داشته باشد و حداقل دانش آموزان پس از دوازده سال فارغ‌التحصیلی قرآن و نماز را درست و بدون غلط بخواند نباید به گونه‌ای باشد که شکایت قرآن را بر علیه خود داشته باشیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات