۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۷۱۷۱۱۱
مدیر کل اوقاف مازندران:

ظرفیت‌های قرآنی استان باید شکوفا شود

ظرفیت‌های قرآنی استان باید شکوفا شود
مازندران - حجت الاسلام حیدری بر ضرورت شکوفا شدن ظرفیت های قرآنی استان با برنامه ریزی و حمایت های لازم تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران دوشنبه شب در مراسم اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی مازندران در امامزاده ابراهیم(ع) آمل با بیان اینکه افتخار بزرگی برای استان است که قاریان بین‌المللی در این دوره از مسابقات حضور رساندند، بیان کرد: در این استان با وجود ۱۳۶۱ امام‌زاده ۷۱ امام‌زاده شاخص هستند که در آن‌جا برنامه‌های قرآنی به اجرا درمی‌آید.

حجت‌الاسلام حیدری افزود: مسابقات قرآنی یکی از مهم‌ترین رویداد استانی است که در این دوره دو هزار نفر ثبت‌نام در سایت انجام شده و ۳۲۰ نفر حضور منطقه‌ای داشتند.

وی با اشاره به این که بعضی از شهرستان‌ها با کسب رتبه اول و دوم در این مسابقات راه یافتند، گفت: در این شهرستان با وجود علامتین و امامزاده‌های مطرح، چهره‌های قرآنی را در خود دارد با توجه به اینکه استان نفرات مسابقات بین‌المللی در بهشهر را دوره قبل داشتیم و این قاریان برتر با مظلومیت کم محفل قرآنی نامی در سطح استان برده نشد.

وی جایگاه مازندران در بخش‌های مختلف قرآن را در سطح بین‌المللی در رشته قرائت مطرح کرد و گفت: این استان چندین سال است که نفر اول و دوم را در رشته قرائت به خود اختصاص داده همچنین در سطح حفظ کل نفر اول و دوم، در رشته ترتیل نفر اول را داشته که این برتری‌ها از خواهران و برادران بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به سهمیه مازندران این استان سالانه حدود ۱۵ نفر راهیابی به مسابقات کشوری را دارد، اظهار داشت: این دوره از مسابقات نیز که همزمان در ۱۹ استان در کشور در حال برگزاری است.

ساخت بزرگترین مجتمع فرهنگی در آمل

امام جمعه آمل نیز در پایان این مراسم با اعلام این که با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی آمل از سال ۹۵ برنامه کاروان نور مسجد به مسجد را آغاز کرد و تا به امروز ادامه دارد، بیان کرد: با وجود پتانسیل در این شهرستان نیاز به وجود یک مجموعه فرهنگی بزرگ است.

حجت‌الاسلام سیدجلیل مرتضوی خاطرنشان کرد: طبق انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بر ساخت مجتمع فاطمیه، مهدیه و قرآنی در زمین وقفی نیاز به صدور مجوز لازم برای ساخت این مجتمع است؛ آمل ظرفیت و پتانسیل اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بسیاری را دارد که نیاز به حمایت استانی است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات