۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۱۷۱۶۸
حزب‌الله:

معادله مقاومت از لبنان و ملت آن حمایت می‌کند

معادله مقاومت از لبنان و ملت آن حمایت می‌کند
البغدادی عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان با تاکید بر توانمندی محور مقاومت اعلام کرد که معادله مقاومت از لبنان و ملت آن حمایت می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که این روزها سالگرد پیروزی حزب الله علیه رژیم صهیونیستی در جولای 2006 است. روزهایی که برخی به دشمنان کمک و آنها را تشویق کردند تا جنگ دیگری را علیه لبنان آغاز کنند، درحالی که بهتر بود از وطن خود دفاع کنند و در کنار مردم خود بایستند.

شیخ حسن البغدادی طی سخنانی اعلام کرد:«پیروزی مقاومت لبنان در جنگ جولای 2006 قواعد بازدارندگی را در مقابل رژیم صهیونیستی که هرگز زبان گفتگو را نمی‌فهمد، ایجاد کرد.توطئه گران و دشمنان باید بدانند که ما قدرت خود را به راحتی از دست نخواهیم داد و از سلاح و مقاومت خود دست نخواهیم کشید».

وی در ادامه افزود: مقاومت علیه توطئه‌های آمریکا و اسرائیل و متحدان آنها پیروز شد و این پیروزی را در سوریه، فلسطین، عراق، یمن و جاهای دیگر نیز شاهد هستیم. این تلاش‌های یکپارچه و پیروزی محور مقاومتی را شکل داده که امروز در کانون معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی قرار دارد.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: به امید خداوند متعال در روزهای آینده شاهد انسجام و پیروزی‌های بیشتر خواهیم بود و در آن روز آمریکایی‌ها متوجه خواهند شد که سیاست‌های نادرست آنها که مبتنی بر گرایش شیطانی و تروریستی است بر ضعف آنها افزوده و این فرصتی برای ما بود تا دستاوردهای زیادی برای حفظ ثروت و ملت خود کسب کنیم.

رژیم صهیونیستی در تاریخ 13 جولای 2006 برای جبران شکستی که سال 2000 در جنوب لبنان متحمل شده بود بار دیگر با یک حمله هوایی وارد جنگی تازه با حزب‌الله شد و در همان ابتدا شماری از مراکز و پایگاه‌های مقاومت را در ضاحیه جنوبی بیروت مورد هدف قرار داد. حزب‌الله چند ساعت بعد از حمله هوایی رژیم صهیونیستی، عملیات‌های موشکی خود در عمق فلسطین اشغالی را آغاز کرد و همان روز حدود 200 موشک به سمت مواضع صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی شلیک شد که به کشته و زخمی شدن ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست انجامید.

حزب الله در جریان این جنگ توان بالای خود در مدیریت جنگ روانی علیه دشمن را به نمایش گذاشت و بخش رسانه‌ای حزب‌الله نیز نقش عمده‌ای در به تصویر کشیدن صحنه‌های پیروزی رزمندگان مقاومت و تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی صهیونیست‌ها داشت؛ به طوری که تبعات آن هنوز هم ادامه دارد.

16 سال از زمان دومین شکست بزرگ ارتش پرمدعای رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت لبنان می‌گذرد و هنوز هم صهیونیست‌ها با چالش‌ها و پیامدهای ناشی از این شکست درگیر هستند./۹۸۸/

ارسال نظرات