۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۱۷۲۷۵
موسی ابومرزوق:

آمریکا، دموکراسی را در فلسطین زنده به گور کرد

آمریکا، دموکراسی را در فلسطین زنده به گور کرد
ابومرزوق با بیان اینکه آمریکا دموکراسی را در فلسطین زنده به گور کرد، گفت: واشنگتن شریک جنایت های تل آویو علیه ملت فلسطین و متحد راهبردی آن است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «موسی ابومرزوق» معاون دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج و مسئول پرونده روابط بین الملل در این جنبش گفت: آمریکا شریک جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و متحد راهبردی این رژیم است. واشنگتن از تل آویو حمایت مالی، تسلیحاتی و سیاسی کرده و ادعا می‌کند که رژیم صهیونیستی تنها دموکراسی موجود در منطقه است.

ابومرزوق که با پایگاه خبری عربی ۲۱ گفتگو می‌کرد، در ادامه افزود: آمریکا دموکراسی را در فلسطین زنده به گور کرد و با نتایج انتخابات عمومی در سال ۲۰۰۶ که حماس در آن پیروز شد، اعلام جنگ کرد. واشنگتن شرایط چهارجانبه بین‌المللی را مطرح و این شروط را بر هر دولتی که توسط حماس تشکیل شود یا بخشی از آن باشد، تحمیل کرد.

ابومرزوق با اشاره به اینکه جنبش حماس تحت تعقیب دائمی آمریکا قرار دارد، فاش کرد: سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای مختلف برای پیگیری فعالیت‌های جنبش حماس، پیگرد قانونی آن و ارعاب کشورها، سازمان‌ها و افراد برای خودداری از همکاری یا کمک به این جنبش تلاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا چه با سلاح و چه با بیانیه‌های رسانه‌ای به همه کسانی که با مواضع جنبش حماس اعلام همبستگی یا از مقاومت حمایت می‌کنند، فشار می‌آورد و بی‌شک این چالش بزرگی برای ما ایجاد کرده است.

این عضو ارشد حماس در ادامه اظهار داشت: رهبری حماس چند درخواست از طرف آمریکا برای برگزاری دیدارهای رسمی دریافت کرد که آخرین آنها از سوی «جرد کوشنر» از طریق بیش از یک میانجی بود. ما این دیدارها را رد کردیم زیرا نمی‌خواستیم موضع یکپارچه فلسطین را که علیه دولت آمریکا در آن زمان شکل گرفته بود، بشکنیم. همچنین می‌دانیم که کوشنر در حال کار بر روی پروژه‌ای برای از بین بردن مسئله فلسطین است.

با وجود همه این تحولات در روابط جنبش حماس و آمریکا، موسی ابومرزوق در پایان این مصاحبه گفت: سیاست جنبش حماس، استقبال از برقراری روابط با همه طرف‌ها است و ما قائل به محدودیت روابط با هیچیک از کشورها و نهادهای سیاسی غیر از رژیم صهیونیستی نیستیم./۹۸۸/

ارسال نظرات