۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۱۷۳۷۳
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

«ولایت مداری»؛ سخت‌ترین آزمون دوران

«ولایت مداری»؛ سخت‌ترین آزمون دوران
اصفهان – حجت الاسلام خانی سخت‌ترین آزمون امروز را «ولایت مداری» دانست و گفت: آنچه در عرصه عاشورا دو جبهه حق و باطل را از هم جدا کرد عنصر «ولایت» بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام جواد خانی صبح امروز پنجشنبه در دهمین روز و آخرین روز از مراسم زیارت عاشورا که در خانه تاریخی آل یاسین کاشان برگزار شد، گفت: امروز سخت‌ترین آزمون دوران «ولایت مداری» است.

وی اظهار داشت: آنچه در عرصه عاشورا دو جبهه حق و باطل را از هم جدا کرد عنصر «ولایت» بود.

حجت الاسلام خانی با اشاره به اینکه قطب‌نمای ولایت سبب می‌شود تا اعمال دینی ما در مسیر صحیح قرار گرفته و ما را به مقصد سعادت نزدیک کند، اظهار داشت: حرکت بر خلاف قطب نمای ولایت ما را گمراه و از رسیدن به مسیر هدایت دور می کند.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین به اهمیت حضور در مراسم سوگواری سالار شهیدان اشاره کرد و افزود: عزاداری و اشک ریختن برای مصیت‌های امام حسین(ع) باید ما را به امام زمان(عج) نزدیکتر کند و برای سربازی و یاری آن حضرت آماده کند.

حجت الاسلام خانی ادامه داد: در مسیر سربازی و دلدادگی به امام زمان(عج) باید منیّت‌ها را کنار گذاشت و عاری از هر تعلقی برای ظهور و فرج قائم آل محمد، تمام خویشتن خویش را هزینه کنیم.

لازم به ذکر است، مراسم پر فیض زیارت عاشورا هر روز صبح به مدت ۱۰ روز در دهه دوم محرم با حضور واعظان و خطبای برجسته و مادحین و ذاکرین اهل بیت(ع) به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان در خانه تاریخی آل یاسین کاشان شد. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات