۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۱۷۴۲۷

پیام آیت الله اعرافی خطاب به جهادگران حوزوی

پیام آیت الله اعرافی خطاب به جهادگران حوزوی
آیت الله اعرافی به مناسبت راه اندازی قرارگاه جهادی بخش بند پی شرقی شهرستان بابل، خطاب به جهادگران حوزوی پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اجتماع گروه های جهادی حوزوی و مردم روستایی بخش بند پی شرقی شهرستان بابل، در روستای افراسی برگزار شد.

در این گردهمایی، حجت الاسلام علیزاده، مشاور مدیر حوزه‌های علمیه، پیام آیت الله اعرافی خطاب به طلاب جهادگر شرکت کننده در قرارگاه جهادی حوزه را قرائت کرد.

متن پیام به شرح زیر است؛

جهادگران جاودان

دنیا عرصه مجاهدت، و آخرت عرصه مباهات کسانی است که مخلصانه همه چیز را فدای رضای الهی می کنند؛ آنانی که صفوف مخاطرات را در هم می شکنند، و با جهاد مال و جان، جهان دیگران و آخرت خویش را آبادان می سازند. مجاهدانی که مسئولیت خلافت الهی را در فراتر از «استعمار الأرض»، در احیای جان ها و نفوس انسانی می دانند و با عشق ورزی در «جهاد تبیین» علمی و عملی، حقیقت زندگی را تفسیری دیگر می کنند؛ آنانی که بیرون از خواسته های نفسانی و وسوسه های شیطانی رشته های انوار آسمان را به زمین می کشانند و تاویل گران «و اشرقت الارض بنور ربها» در تنزلات تجلیات الهی می شوند. همونانی که خاک را به نظر کیمیا می کنند و حرث و نسل را از تباهی رها می سازند و «حبل الله المتین» را با سر انگشتان تدبیر و تعلیم و تزکیه و تعمیر به ناکجا آبادها می کشانند تا با آبادی و عمران خاک و دل، «عروه الوثقی» را به دستان نیازمندان و سائلان عالم هستی برسانند، و افلاک را با خاک پیوندی دیگر زنند؛ مجاهدانی که عرش الهی را برای فرشیان زمینی به آب دیدگان و محبت عشاق فراهم می سازند. همان دل سوختگانی که دلهای مردگان را به آب حیات علم و عمل زنده کنند و خاک پست را به مقام عظمای «کرمناه فضلیت بخشند.

گروه های جهادی از طلاب و دانشجویان در طول سالیان پس از انقلاب هماره نشان دادند که پیشگامان عرصه «آتش به اختیار» هستند. آنانی که بی منت، محنت بسیار به جان می خرند و هر جا پرچمی افتاده را بر افراشته نگه می دارند، و امیدها را در دلها و جان های خسته از زخم روزگاران و ستم مستکبران زنده می سازند، و مرهمی بر زخم ها می گذارند، و با مجاهدت همه جانبه خویش بر آنند تا اندکی از شکاف عظیم طبقاتی را کاسته و فاصله ها را به وصله محبت و مجاهدت رفوگر باشند.

بی گمان جهادگرانی که با جهاد اکبر و کبیر علمی و فرهنگی و عمرانی، نخست هواهای نفس خویش را رام کرده و در جنگ سخت دل کندن از تعلقات پیروز شدند ، و در گام های نخستِ «صیرورت إلى الله» و «انقلاب الى ربنا» از خود گذشتگی و ایثار را تجربه کرده اند، کم تر از کسانی نیستند که با خون خویش اسلام و انقلاب اسلامی را تضمین کردند و سلامت راه را به آیندگان نشان دادند.

امروز هر یک از شما جهادگران بی نام و نشان در هر گوشه ای از جغرافیای سرزمینی با هر گامی که در رفع تبعیض و ظلم و ایجاد عدالت قسطی بر می دارید، ملقب به کرامت «قوامین بالقسط شهداء لله» و «قوامین لله شهداء بالقسط» هستید که خدا آن را فلسفه بعثت پیامبران و رسولان و انزال کتب آسمانی دانسته است. بنابراین، شما را در پیشگاه خدا قرب منزلتی بس بلند است؛ چرا که شما جهادگران، کوتاه ترین راه را برای تقرب الى الله اختیار کرده اید و به حکم «أقرب للتقوى» بر ترین و بهترین ابزار تقرب را برگزیده‌اید.

ارسال نظرات