۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۱۷۴۲۸
آیت الله سعیدی:

ایران در کنار خنثی کردن تحریمها به دنبال راه حل عزتمندانه برای عبور از مشکلات است

ایران در کنار خنثی کردن تحریمها به دنبال راه حل عزتمندانه برای عبور از مشکلات است
امام جمعه قم با اشاره به اینکه مردم ایران به آمریکا اعتماد ندارند بر انجام نقشه ترسیم شده از سوی رهبری و راهبرد جهش تولید و اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر قم با اشاره به اینکه حوادث و آفات همه عرصه های زندگی بشریت را تهدید می کند و نجات از این آسیب ها در گرو تقوا و اطاعت خدا است، گفت:  تا زمانی که رابطه انسان با خدا برقرار است سرنوشت او تضمین شده و به سعادت و شرافت ختم می شود اما اگر ارتباط انسان با خدا قطع شود به یک موجود بی هدف و معلق تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به تفسیر آیه 50 سوره توبه در شرح حال جریان منافقین صدر اسلام ابراز کرد: قرآن به پیامبر می فرماید اگر امر ناخوشایندی به تو برسد خوشحال می شوند و می گویند ما چنین چیزی را پیش بینی کرده بودیم و به همین خاطر در تبوک شرکت نکرده و خود را از بلایا دور نگه داشتیم.

امام جمعه قم با تشریح این نکته که منافقان اگر چه تحت لوای اسلام زندگی می کردند اما خود را جدای از جامعه دینی می دیدند، اظهار کرد: منافقان نه تنها از پیشرفت مسلمین خوشحال نمی شدند بلکه ناراحت هم بودند و اگر مشکلی برای مسلمانان پیش می آمد احساس خرسندی می کردند در حالیکه قرآن مومنین را نسبت به هم وابسته می داند و در سختی ها و خوشی ها همراه و همانند یک پیکر هستند.

تولیت آستان حرم حضرت معصومه (س) افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی به کمک مسلمانان می شتابد برگرفته از آیات الهی و سیره پیامبر خدا است بنابراین آنها که می گویند نه غزه نه لبنان چه بخواهند و چه نخواهند از منافقین هستند و راه همان ها را ادامه می دهند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه برخی می گویند نباید به خلوت افراد ورود کرد، اظهار کرد: مردم مجاز ارتکاب معاصی و ترک معروف در خلوت هم نیستند بلکه در هر حالی ارتکاب منکر قبیح است.

وی با گرامیداشت روز جهانی مسجد عنوان کرد: در چنین روزی جنایتکاران صهیونیست، قبله اول مسلمین را به آتش کشیدند و از آن روز برای پاسداشت جایگاه مسجد و آشنایی با ظرفیت های آن به نام روز مسجد نامگذاری شده است، مسجد می تواند پایگاه انسان سازی و خودسازی باشد.

امام جمعه قم افزود: مسجد می تواند محل تبیین مفاهیم دینی و انقلابی، بصیرت افزایی و خدمت به محرومان، آباد کردن دنیا و زمینه سازی بستر تمدن نوین اسلامی باشد چنانکه در شکل گیری انقلاب مساجد نقش داشتند.

آیت الله سعید با توضیح این نکته که برخی از بیماری های نفس در عمق جان اسلام ریشه می دواند که حتی برای پیروان خط امام هم امر را مشتبه می کند، ابراز کرد: همه ما باید تهذیب نفس کنیم یکی از ریشه های بی بصیرتی برخی از خواص نداشتن عمق معرفت و بی بصیرتی اعتقادی و اخلاقی است و گرنه چگونه یک پیرو خط امام پس از سال ها به مدافعان حرم بی رحمانه تاخته و در کنار داعش به نیروهای خط مقاومت می تازد.

وی با اشاره به اینکه در مسأله برجام ایران اسلامی در کنار خنثی کردن تحریم ها به دنبال راه حلی عزتمندانه برای عبور از مشکلات است، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده با حوصله و با اقتدار مسیر را طی کرده و آخرین پیشنهادات را به طرف مقابل داده اما آنها با جنگ رسانه ای به دنبال شرطی کردن اقتصاد بوسیله برجام هستند تا همچنان به نظام اسلامی ایران ضربه بزنند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه تاریخ نشان داده آمریکا قابل اعتماد نیست و مردم ما سال ها به آمریکا بدبین هستند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم تاکید دارد که آمریکا باید کتباً در معاهدات تضمین دهد که با جابجایی دولت ها در آمریکا تعهدات دچار تزلزل نمی شود.

تولیت آستان حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به دنبال راه حلی عزتمدانه و صریح در دیپلماسی بین المللی است، ادامه داد: دولت های آمریکا هیچوقت خیر و صلاح ملت ما را نمی خواهند و به دنبال چپاول کشور هستند لذا راهبرد اصلی جهش تولید و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است که رهبری ترسیم کرده اند.

وی با بیان گرامیداشت هفته دولت و اینکه حرکت آیت الله رئیسی باز تکرار شهیدان رجایی و باهنر است، خاطرنشان کرد: هفته دولت مزین به دو شهید شاخص که در مدیریت جهادی و ارزشی سرمشق دیگران هستند، است. مدیریت جهادی دولت سیزدهم و حرکت مردمی با تلاش شبانه روزی به دنبال حل مشکلات مردم و جامعه است که باید مورد توجه همه مدیران در همه سطوح قرار گیرد.

آیت الله سعیدی در پایان با اشاره به اینکه بنابر آمار دولت سیزدهم در سال گذشته به صورت جهشی رشد اقتصادی خوبی را رقم زده است، عنوان کرد: دولت انقلابی و مردمی در کنار موفقیت هایی که تا به اینجا برای نظام و ملت کسب کرده است باید به دنبال از بین بردن تورم، گرانی ها و اشتغال جوانان نیز باشد.

ارسال نظرات