۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۱۷۴۵۳
حجت الاسلام سرلک:

انقلاب اسلامی بخاطر انسانیت به مبارزه با ظلم آمده است

انقلاب اسلامی بخاطر انسانیت به مبارزه با ظلم آمده است
اصفهان ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: حکومت اسلامی برهم زننده موازنه قدرت بر علیه ظلم و ابزاری برای جریان سازی است برای اینکه انسان مسیر خود به سمت خداوند را گم نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی سرلک استاد حوزه و دانشگاه، امشب در هیأت مکتب الصادق(ع) اصفهان، با اشاره به عظمت و پیچیدگی‌های جهان هستی و آفرینش، گفت: انسان‌هایی که به حقیقت وجودی خود دست پیدا کنند متأسفانه زیاد نبوده است، اکثر ما انسان‌ها ابزار انسانیت داریم اما به حقیقت آن پی نبرده‌ایم.

حجت الاسلام سرلک در ادامه خاطرنشان کرد: داشته‌های ما متناسب با طرح انسانیت ما کنار هم قرار نگرفته‌اند، اکثر انسان‌ها علی رغم این سرمایه‌ای که خداوند به ما داده است از دست داده‌اند و دچار خسارت شده‌اند. جریان انسانیت به انسانیت نائل نشده و اکثر انسان‌ها گم شده و اسیر شده هستند و از حقیقت وجودی خود برگشته‌اند.

وی با بیان اینکه روح انسان حقیقت بی کرانه آفرینش را درون ما جای داده است، اظهار کرد: ما باید عزم خدای متعال را داشته باشیم و در این مسیر از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنیم، اکثر ما انسان‌ها آن چیزی که باید باشیم نشده‌ایم، انسانی که بی خدا است محیط زیست را آلوده کرده، خون ریزی می‌کند و مشغول به فساد می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) آمد تا انقلاب در جمجمه‌ها شکل بگیرد، ایشان انسان را دعوت به بازگشت به روزگار وصل خود به خداوند کرده است و آمده‌اند تا مسیر حرکت انسان را به سمت خداوند تغییر بدهند. انقلاب اسلامی ما در همین مسیر قرار دارد و استکبار را کنار زد تا انسان به مسیر خود بازگردد.

حجت الاسلام سرلک انقلاب اسلامی را انقلابی انسانی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی بخاطر انسانیت به مبارزه با ظلم آمده است و حکومت اسلامی ابزاری است برای جریان سازی انسان که مسیر خود به سمت خداوند متعال را گم نکند و کسانی که مسیر توازن قدرت را برهم می‌زنند را به زیر بکشد.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این حقایق باید موازنه قدرت را برعلیه ظلم برهم زد وگرنه انقلاب اسلامی را نمی‌توان مطرح کرد. انتخاب خدا نباید هزینه اجتماعی برای مردم داشته باشد و این نیازمند انقلاب اسلامی است که موازنه قدرت را برهم زده و مانع چیرگی ظلم بشود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برخی آدمها خداوند را ظاهری می‌پرستند، اظهار کرد: برخی افراد تا وقتی خدا پرست هستند که منافعشان تأمین بشود، اما وقتی می بینند خدا عامل رسیدن آنها با خواسته هایشان نیست دیگر خدا را پرستش نخواهند کرد، علامت این افراد همین است که منافع خود را به پرستش خدا گره زده‌اند و تا زمانی بندگی می‌کنند که به نیازها و درخواست‌های خود برسند.

وی به عظمت بخشندگی ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و گفت: باید انسان ببیند اگر مورد بخشندگی و عطا و بخشش ائمه اطهار(ع) قرار نگرفت بازهم محب و پای کار اهل بیت(ع) خواهد بود یا اینکه اگر به حاجات خود نرسید ارتباط خود را با ایشان و با خداوند قطع خواهد کرد.

حجت الاسلام سرلک در ادامه افزود: قرآن کریم می‌فرماید کسانی که به خاطر تأمین نشدن منافعشان از خدا رویگردان می‌شوند دچار خسارت در دنیا و آخرت می‌شوند. انقلاب اصلی ما انقلاب درونی است انقلابی که بتوانیم از خودمان بگذریم، یعنی همانطور که حاج قاسم سلیمانی گفت به بلوغی برسیم که نخواهیم دیگران ببینند بلکه بخواهیم خدا ببیند، این خیلی دشوار است.

استاد حوزه و دانشگاه تغییر حاکمیت در انقلاب اسلامی را در راستای انقلاب درونی انسان برشمرد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی باید درون وجود ما بشود و از درون انقلاب داشته باشیم. هیأتی شدن بسیار مشکل است، برخی افراد مسجدی می‌شوند اما خدایی نمی‌شوند چرا که به انقلاب درونی نرسیده بودند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات