۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۷۱۷۵۵۵
آیت الله رجبی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

طرح تحول اقتصادی؛ اقدام شجاعانه دولت/ لزوم پیگیری مصوبات سفرهای استانی

طرح تحول اقتصادی؛ اقدام شجاعانه دولت/ لزوم پیگیری مصوبات سفرهای استانی
آیت الله رجبی با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی در اجرای عدالت گام‌های خوبی برداشته است، گفت: طرح تحول اقتصادی اقدام شجاعانه دولت بود.

آیت الله محمود رجبی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان باهنر و رجایی، به تبیین دستاوردهای یکساله دولت مردمی آیت الله رئیسی پرداخت و گفت: عملکرد یکساله دولت سیزدهم در حد قابل قبول بوده و دولت آیت الله رئیسی در جنبه ها و زمنیه های مختلف موفق عمل کرده است.

وی به بررسی تفاوت های دولت آیت الله رئیسی با دولت روحانی پرداخت و افزود: دولتمردان دولت گذشته مسائل مملکت را به مذاکرات 1+5 و برجام گره زده بودند، اما دولت سیزدهم هرچند روند مذاکرات هسته ای را دنبال می کند ولی هیچ گاه حل مسائل و مشکلات کشور را به مذاکرات وابسته نکرده است.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: هر گاه دشمنان نظام بدانند که مسؤولان مسائل کشور را به مذاکرات هسته ای وابسته نمی کنند، در برابر موضع گیری‌ها و مطالبات کشور عاقلانه برخورد می کنند و دست از زیاده خواهی برخواهند داشت، اما متأسفانه دولت روحانی حتی معیشت و آب خوردن مردم را به برجام گرده زده بود، از این رو دشمن خود را در موضع قدرت می دید و به زیاده خواهی درقبال ملت ایران می پرداخت.

دولت در زمینه اجرای عدالت گام های خوبی برداشته است

وی در ادامه با بیان اینکه دولت آیت الله رئیسی در زمینه اجرای عدالت گام های خوبی برداشته است، افزود: دولت سیزدهم عزم جدی در جهت رسیدگی به معیشت مردم دارد و قدم های مؤثری در زمینه مبارزه با فساد و قاچاق کالا، تولید مسکن ملی، ساماندهی و گسترش بیمه ها و حمایت از قشر محروم برداشته است.

آیت الله رجبی یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم را حذف ارز ترجیحی دانست و تصریح کرد: اختصاص ارز ترجیحی سبب ایجاد اختلاس های بسیاری در این زمینه  شده و جز سود برای گیرندگان این گونه ارزها منفعت دیگری برای مردم در برنداشته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه حذف ارز ترجیحی را اقدام شجاعانه دولت سیزدهم توصیف کرد و گفت: دولت های قبل جرأت حذف ارز ترجیحی را نداشتند و همچنین افرادی پشت صحنه گرفتن ارز ترجیحی بودند که به آسانی نمی شد دست آنان را در این زمینه قطع کرد، اما دولت سیزدهم با حذف ارز ترجیحی جلوی بسیاری رانت خواری‌ها را گرفت.

ارتباط چهره به چهره با مردم، ویژگی مثبت دولت 

وی با اشاره به مردمی بودن دولت آیت الله رئیسی بیان کرد: رییس جمهور و دولتمردان هنگام وجود اتفاقات و حادثه های ناگوار حضور به موقع و بهنگام میان مردم دارند و برای حل مشکلات آنها تلاش می کنند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: ارتباط رییس جمهور و دولتمردان گذشته با مردم به صورت محدود انجام می گرفت، اما در دولت سیزدهم این ارتباطات مردمی مسؤولان افزایش چشمگیری یافته و همچنین حضور رییس جمهور و دولتمردان میان مردم در استان های مختلف کشور امر مهمی بوده که نشان از مردمی بودن دولت سیزدهم دارد.

وی بر لزوم پیگیری مصوبات سفرهای استانی یکساله دولت تأکید و خاطر نشان کرد: باید دولت ابتدا کارها و مصوبات خود در هر استان را به سرانجام برساند و در مرحله بعد گزارشی از این فعالیت ها ارائه کند، زیرا که این امر مردم را به آینده کشور امیدوار خواهد کرد.

باید زمینه های مصوبات استانی از قبل آماده شده باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: دولتمردان ظرفیت ها، شرایط و امکانات موجود در هر استان و شهرستان را شناسایی کنند و طبق آن به مردم قول و وعده بدهند از این رو نباید مسؤولان مصوباتی بیش از ظرفیت های هر منطقه را تصویب کنند. 

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار کرد: باید زمینه های مصوبات استانی از قبل آماده شده باشد، نه اینکه دولتمردان اگر مصوبه ای را تصویب کنند تازه به فکر مقدمات آن بیفتند، زیرا زمانی که چاره اندیشی برای تمهید مقدمات مصوبات نشده باشد و همچنین فراهم کردن این مقدمات طولانی شود برای مردم سوء تفاهم ایجاد خواهد شد.

آیت الله رجبی با بیان اینکه در هر استان و همچنین دولت فردی مسؤول پیگیری مصوبات سفرهای استانی قرار گیرد، گفت: باید زمانی که مصوبه ای برای هر استان و شهرستان از سوی دولت اعلام می شود به معنای نقطه اجرایی کردن و عملیات سازی آن مصوبه باشد که این امر سبب خوش بینی و دلگرمی مردم به دولت مردمی خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
دولتی که یک سال نشده ۳۱ سفر استانی رفته و بیش از ۳۳۵ دستور از جانب رئیس جمهور صادر کرده یعنی کارش درسته...
اون نمایندگان مجلسی که عملکرد دولت مردمی رو تخریب میکنن باید یادآور بشم سه سال گذشته هنوز خبری از شفافیت نیست!!
حالا برای اینکه میزتونو حفظ کنید، به دولت حمله میکنید؟!
0
0
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
حالا بعضیا میان میگن رئیسی این همه سفر استانی و جلسه رفته مگه چی شده!!!
یکی نیست بگه دوست عزیز، رئیس جمهور قبلیمون اصلا نمیدونست کرمان توی غربه یا شرق که بخاد براساس شرایط و خواست مردم برای این استان، تقسیمات جدید در نظر بگیره.
0
0
فربد
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
آقای رئیسی یه سفر داخل استانی هم به وزارتخونه ها داشته باشید لطفا!
0
0