۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۷۱۶۱۷۵
آیت الله رجبی تاکید کرد؛

لزوم توجه به اهل بیت در همه حالات زندگی

لزوم توجه به اهل بیت در همه حالات زندگی
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این بی ادبی است که فقط در زمان گرفتاری سراغ حضرات معصومین(ع) برویم و فقط به فکر حل مشکلات خود باشیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمود رجبی در مراسمی که به مناسبت روز پنجم محرم در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، جدایی و فاصله از اهل بیت(ع) را عامل بسیاری از مشکلات دانست و اظهار داشت: متأسفانه آن گونه که شایسته و بایسته است با اهل بیت(ع) ارتباط نداریم. فقط زمانی به سراغ ایشان می‌رویم که گرفتاری برایمان پیش آمده باشد.

وی افزود: این بی ادبی است که فقط در زمان نیاز و مشکلات سراغ اهل بیت(ع) برویم و صرفاً به فکر حل مشکلات خود باشیم. اگر صادقانه بر در خانه اهل بیت(ع) وارد شویم، ایشان ما را در مشکلات نیز تنها نخواهند گذاشت.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: باید صادقانه به این سؤال پاسخ دهیم که در مسائل مختلف زندگی تا چه اندازه به امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) اعتماد می‌کنیم؟ آیا اعتماد ما به اسباب مادی بیشتر از حضرات معصومین(ع) نیست؟ آیا فقط زمانی که هیچ کاری از دست ما بر نیامد به سراغ ایشان می‌رویم؟ تمام آنچه به ما می‌رسد از مسیر اهل بیت(ع) است و آسان ترین، مطمئن ترین و نتیجه بخش ترین راه، پیوسته توسل به ایشان است.

آیت الله رجبی بیان کرد: هر نوع و هر اندازه ارتباط با حضرات معصومین(ع) ارزش زیادی دارد و بیش از آنچه که ما می‌دهیم به ما باز می‌گردانند. یکی از پاداش‌ها همین است که اسباب هدایت و تغییر انسان را فراهم می‌سازند؛ اما اگر شکر این نعمت را به جا نیاوریم، عذاب خدا گریبان گیرمان خواهد شد. یکی از بالاترین عذاب‌ها این است که خداوند نعمت محبت به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) را از ما می‌گیرد.

ارسال نظرات