۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۷۱۷۵۸۵

اخلال در فعالیت های اقتصادی انگلیس در پی اعتصاب در بزرگ ترین بندر کانتینری

اخلال در فعالیت های اقتصادی انگلیس در پی اعتصاب در بزرگ ترین بندر کانتینری
پیوستن شماری از کارگران حمل و نقل همگانی انگلیس در روز یکشنبه به اعتصاب در بزرگ ترین بندر کانتینری، در فعالیت های اقتصادی سراسر این کشور اروپایی اختلال ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ دست از کار کشیدن نزدیک به ۲ هزار کارگر در بندر "فلیکس توه" در ۱۵۹ کیلومتری شمال شرق لندن برای درخواست افزایش دستمزد، موجب نگرانی هایی درباره به وجود آمدن مشکلات شدید در زنجیره تامین شد.

این بندر در طول سال نزدیک به ۴ میلیون کانتینر از ۲۰۰۰ کشتی را جابجا می کند که تقریبا نیمی از محموله هایی را در بر می گیرد که از راه دریا به این کشور می رسند.

مدیریت بندر فلسکتوه در بیانیه ای با ابراز تاسف از تاثیر منفی این اعتصاب بر زنجیره تامین انگلیس، افزود که دستمزد کارگران در سال کنونی به میزان میانگین افزون بر ۸ درصد اضافه  شده است.

شهروندان بریتانیا به علت ناهماهنگی دستمزدها با تورم، هزینه کالاهای اساسی و افزایش مبلغ قبض های آب وبرق، با بدترین و شدیدترین بحران هزینه زندگی در چندین ۱۰ سال گذشته روبه رو شده اند.

تازه ترین آمار نرخ تورم این کشور را ۱۰.۱ درصد نشان می دهد که بالاترین سطح در ۴۰ سال اخیر به شمار می رود.

 صادق خان شهردار لندن روز شنبه ۲۹ امرداد با انتشار پیامی توئیتری خطاب به مقامات دولت انگلیس از آنان درخواست کرد که برای جلوگیری از بروز فاجعه ملی در تامین غذا و گرمایش برای شهروندان اقدام کنند.

شهردار لندن در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: اگر دولت در فصل زمستان مداخله نکند، میلیون‌ها نفر در انگلیس با مشکل تامین گرما و غذا در خانه‌های خود مواجه خواهند شد.

 شهردار لندن در پست توئیتری خود آمارهایی از بالا رفتن هزینه‌های مربوط به قبوض انرژی در کشور ارائه و پیش‌بینی کرد این قبوض می‌تواند در فصول سرد سال ۸۰ درصد افزایش یافته و به طور متوسط بالای ۳۶۰۰ پوند برسد.

مشکلات اقتصادی در بیشتر کشورهای اروپایی ناشی از شیوع ویروس کرونا با بالا رفتن قیمت‌های سوخت و مواد غذایی به دلیل تحریم‌ روسیه موجب تشدید این وضعیت شده است.

ارسال نظرات