۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۶
کد خبر: ۷۱۷۲۱۱

قریب به یک دهه است که جریان اصلی رسانه‌ای غرب از فرهنگ اختلاط عبور کرده است

قریب به یک دهه است که جریان اصلی رسانه‌ای غرب از فرهنگ اختلاط عبور کرده است
شبکه بی‌بی‌سی وابسته به دولت انگلستان اخیرا در گزارشی به نامه‌های عاشقانه فردی به نام فریدون فرخزاد خطاب به یک مرد لهستانی پرداخت. این اتفاق از جهت بررسی خطوط رسانه‌ای این شبکه دولتی اهمیت پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از فارس پلاس؛ روایت روز: بی‌بی‌سی فارسی اخیراً گزارشی منتشر کرد که مضمون آن نامه‌ عاشقانه فردی به نام فریدون فرخزاد به یک مرد لهستانی است. ادعا شده تاریخ نگارش آن مربوط به سال‌های ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۷ است و بصورت تصادفی از یک سطل زباله در ورشو یافت شده و به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده است. فریدون فرخزاد و گزارش مربوط به آن موضوع بحث نیست و چندان اهمیتی ندارد. اما مسئله اصلی خط این رسانه وابسته به دولت انگلستان است که در صدد قبح‌شکنی از برخی مفاهیم است.

بی‌بی‌سی قریب به ۷۰ کدخبر با برچسب دگرباشی در سایت خود منتشر کرده. این عدد فقط مختص اخباری است که در قالب این برچسب گردآوری شده و طبعاً اخبار متعددی حول این همجنس‌بازی خارج از کلیدواژه مذکور منتشر شده است. میزگردهای متعددی نیز در موضوع مذکور تشکیل داده است.

در یکی از میزگردها بحث حول این موضوع بود که همجنس‌گرایی مادرزادی است یا خیر؟ عدالت انگلیسی را هم رعایت کرده بودند؛ دو کارشناس برنامه در فرع موضوع یعنی "ژنتیکی بودن یا نبودن گرایش همجنس‌بازی" جدل نسبتاً پر حرارتی انجام دادند ولی در اصل موضوع، هیچ نظریه‌ای در مقوله غیر طبیعی بودن این انحراف جنسی انجام نشد. 

در یکی دیگر از این میزگرد‌ها حول این موضوع بحث شد که آیا اسلام نهی کرده یا نه؟ در این میزگرد بعضاً عباراتی نیز در قبیح بودن همجنس‌بازی مطرح شد امّا این لزوماً به معنای گاف نیست چرا که هدف فعلی، عادی سازی همجنس‌بازی در کلام و کردار برای فارسی زبانان است.

امّا آیا هر فکر و عمل شنیعی که از بشر رخ می‌دهد را باید عادی‌سازی کرد؟ قرار بر این باشد که یک انحراف جنسی به نام همجنس‌بازی را به عنوان گرایش طبیعی تبلیغ کنیم، پس  کلیدواژه‌هایی نظیر میل جنسی به حیوانات، کودکان و یا زنای محارم را هم باید به این فهرست اضافه کنیم.

  ژانویه ۲۰۲۱ فیلمی در شبکه‌های اجتماعی هند به صورت گسترده منتشر شد که نشان می‌داد یک مرد ۵۴ ساله درحال رابطه جنسی با یک سگ است. مقامات پلیس پس از دستگیری فرد به نشریه «India Today» اعلام کردند که این مرد به دفعات این عمل را انجام داده بود! [۱]

نشریه «Daily Mail» انگلیس نیز در سال ۲۰۱۵ نوشت: «هر سه روز حداقل یک اسب در سوئیس مورد تجاوز جنسی قرار می گیرد.» دیلی میل در ادامه خبر داد: «فعالان حقوق حیوانات در سوئیس نگرانند که ۱۰۰۰۰ نفر با علاقه جنسی به اسب در کشور پرسه می زنند.» این نشریه انگلیسی نوشت که در سال ۲۰۱۴ رقمی بالغ بر ۱۷۰۹ مورد حیوان آزاری در سوئیس ثبت شده بود! [۲]

 

یک خانم انگلیسی در سال ۲۰۱۴ در حضور ۲۰۰ میهمان با سگ محبوبش ازدواج کرد.[۴] نمونه‌های فراوانی نیز وجود دارد که افراد با اشیاء ازدواج می‌کنند. در همین رابطه؛ یک زن آمریکایی در سال ۲۰۱۴ با برج ایفل ازدواج کرد! [۵] موارد فوق تنها نمونه‌هایی از رفتار خارج از قاعده در جهان و خروج از اصل زوجیت در هستی است که رسانه‌های غربی تلاش کردند با انتشار آن قبح شکنی را بصورت هماهنگ پیش ببرند.

قریب به یک دهه است که جریان اصلی رسانه‌ای غرب از فرهنگ اختلاط عبور کرده و انحراف جنسی را دستور کار قرار داده است. عادی‌سازی در سطح جهانی آغاز شده و عامل اجرایی آن آمریکاست. این اتفاق در سطح مقامات این کشورها هم در حال پیشروی است. «گرنل» بالاترین مقام امنیتی آمریکا در دولت ترامپ یک همجنس‌باز بود. او رئیس اداره اطلاعات ملی را بر عهده داشت که ۱۶ نهاد اطلاعاتی آمریکا نظیر CIA ذیل آن تعریف می‌شوند. «ژان-پیر» سخنگوی فعلی کاخ‌ سفید اولین سخنگوی همجنس‌باز تاریخ کاخ سفید است. «بوتجج» وزیر حمل و نقل دولت بایدن نیز اولین وزیر همجنس‌باز تاریخ آمریکاست.

چهره‌های مشهور جهان نیز نقش تبلیغاتچی در عادی‌سازی همجنس‌بازی دارند. هالیوود را در نظر بگیرید: اکنون جهان مارول مطرح‌ترین عنوان سینمایی است. سری فیلم‌های سینمایی جهان مارول بی‌شک پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین مجموعه سینمایی (franchises) تاریخ جهان است. تعدادی از به اصطلاح ابرقهرمانان این مجموعه سینمایی آشکارا همجنس‌باز هستند و تعدد آن غیر معمول است. نمونه مذکور مشتی از خروار رخدادهای رسانه‌ای پیرامون عادی‌سازی همجنس‌بازی در سطح جهان است. سر ریز عادی سازی برای فارسی زبانان (ایران و افغانستان) در بی‌بی‌سی بروز داشته و این شبکه پیش قراول خط مذکور برای مخاطب داخل است. 


[۱]:https://www.indiatoday.in/india/story/almost-۵-lakh-animals-became-victims-of-crimes-in-last-۱۰-years-in-india-report-۱۷۷۰۱۹۰-۲۰۲۱-۰۲-۱۷

[۲]: https://www.dailymail.co.uk/news/article-۳۳۳۷۲۷۰/Experts-warn-big-rise-sex-attacks-horses-say-۱۰-۰۰۰-people-Switzerland-predisposed-twisted-animals.html [۳]:https://www.foxnews.com/auto/police-stun-man-attempting-to-have-sex-with-cars-exhaust-pipe

[۴]: https://faradeed.ir/fa/news/۹۸۲۷۴

[۵]: https://www.asriran.com/fa/news/۳۴۳۱۱۸

ارسال نظرات