۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۱۷۶۶۱
امام جمعه موقت کرمانشاه:

حوزه های علمیه خلأهای فکری و دینی نسل جوان را پر کنند

حوزه های علمیه خلأهای فکری و دینی نسل جوان را پر کنند
کرمانشاه - حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: خلأهای فکری و دینی که محصول شبهات دشمن است باید توسط حوزه های علمیه پر شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی در دیدار با روحانیون طرح هجرت و مبلغین دینی در سطح مناطق محروم کرمانشاه اظهار داشت: امر تبلیغ از همان روزهای نخستین تاریخ وجود داشته است.

امام جمعه موقت کرمانشاه تاکید کرد: کسانی که به عنوان مبلغ دین فعال هستند باید بدانند که وظیفه ای بسیار سنگین برعهده دارند، از این رو باید در مسایل و علوم مختلف آشنایی خوبی داشته باشند تا در دام شبهات ایجاد شده توسط دشمن نیفتند.

این عالم کرمانشاهی گفت: فضای مجازی از یک سو و از سوی دیگر شبکه های ماهواره ای باعث شده است که یک جنگ اعتقادی علیه جهان اسلام شکل بگیرد که هدف اصلی این جنگ، تخریب اعتقادات نسل جوان مسلمان است، بنابراین مراکز دینی به مانند حوزه های علمیه در این باره مسئولیت بسیار سنگینی برعهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی افزود: خلأهای فکری و دینی که محصول شبهات دشمن است باید توسط حوزه های علمیه پر شوند، نباید اجازه داد که این خلأها به تدریج در ذهن و فکر جوان ما ماندگار شوند، زیرا ماندگاری شبهات دینی و عقیدتی به نوعی زمینه ای برای سردرگمی اعتقادی خواهد شد.

امام جمعه موقت کرمانشاه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بالعکس آنچه که ما می اندیشیم، دشمن کارهای تبلیغی و تخریبی خود علیه دین را از مناطق دورافتاده و بدون امکانات آغاز می کند و سپس به سمت مرکز حرکت می کند، بنابراین باید توجه بیشتری به مناطق محروم همانند روستاها و حاشیه شهرها داشته باشیم.

این عالم کرمانشاهی افزود: تربیت مبلغ باید در یک چارچوب خاص صورت بگیرد، مبلغ دینی باید قدرت جذب مخاطب به ویژه نسل جوان را داشته باشد، مبلغ دینی باید همواره در بین مردم حضوری اثرگذار و فعالانه داشته باشد، بنابراین کار تبلیغ امری جامع و متنوع است که باید بدان توجه کافی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: مورد دیگری که همواره مورد تاکید بزرگان دین می باشد این است که از فضای مساجد برای کارهای فرهنگی و اجتماعی در کنار امور عبادی باید نهایت استفاده را ببریم، نباید مساجد ما تنها به مکان اقامه نماز منحصر شوند، مسجد باید محل رجوع مردم برای بیان مشکلات و راه حل ها باشد./1400/

ارسال نظرات