۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۷۱۷۶۷۲
حزب‌الله:

مقاومت راه را به روی مانع‌ تراشی آمریکا در احیای حقوق دریایی لبنان بسته است

مقاومت راه را به روی مانع‌ تراشی آمریکا در احیای حقوق دریایی لبنان بسته است
نبیل قاووق تأکید کرد که معادلات مقاومت راه را به روی هرگونه تعلل و سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر احیای حقوق لبنان بسته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان طی سخنانی درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی این کشور با فلسطین اشغالی اعلام کرد: آمریکایی‌ها مانع بهره‌برداری لبنان از حقوق خود شده و در این زمینه تعلل و حق لبنان را ضایع می‌کنند و همه وقت را به دشمن اسرائیلی می‌دهند تا اقدام به اکتشاف و استخراج در دریا کند.

وی افزود: مقاومت و معادلات جدیدی که ترسیم کرده راه را برای هرگونه مانع‌تراشی و تعلل آمریکا قطع و از سیاست جلب رضایت سفارتخانه‌ها که به ضرر منافع و ثروت و کرامت ملی لبنان است جلوگیری کرد.

این مسئول حزب‌الله تصریح کرد: لبنان اکنون در میدان نبرد برای احیای حقوق و ثروت‌های خود بوده و معادله مقاومت پیروز و دشمن بازنده است. مقاومت که در جایگاه دفاع از حقوق لبنان است و خطوط قرمز خود را ترسیم و آماده رسیدن به خط پایانی شده، حاضر است معادلاتی را ایجاد و حقوق کامل کشور را پس بگیرد و پیروزی جدیدی که مقاومت کسب خواهد کرد متعلق به همه لبنانی‌هاست.

وی در ادامه به پرونده سیاسی لبنان اشاره و تأکید کرد که حزب‌الله که همواره به دنبال تأمین منافع لبنان است؛ تلاش دارد تا هرچه سریع‌تر دولت تشکیل و رئیس جمهور جدید انتخاب گردد و به این ترتیب روند رسیدگی به بحران‌ها و کاهش درد و رنج مردم آغاز شود.

شیخ قاووق در ادامه به مردم فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه به دلیل مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست درود فرستاد.

از طرف دیگر، «حسن فضل‌الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در یک مراسم تجلیل در جنوب این کشور اعلام کرد که راه نجات لبنان از بحران مالی و اقتصادی مشخص شده و آن استخراج نفت و گاز از دریاست و هیچ یک از گزینه‌های دیگر ما را به پیشرفت مالی و اقتصادی نمی‌رساند.

وی ادامه داد: شرایط کشور بسیار وخیم شده و برای بازسازی اقتصاد خود باید توانمندی‌ها و سیاست‌هایمان را در مسیر درست حرکت دهیم. ما اکنون ثروت هنگفتی در دریا داریم و باید به آن متعهد و پایبند باشیم و برای رسیدن به ثروت‌های دریایی خود تسلیم فشارها نشویم تا در نهایت به نتیجه مطلوب برسیم.

این نماینده حزب‌الله درباره اوضاع سیاسی لبنان و نشستی که به منظور تصویب بودجه برگزار شده بود اظهار داشت: نهادهای دولتی امروز در وضعیت سختی قرار دارند و متأسفانه بسیاری از مسئولان به مسئولیت ملی خود عمل نمی‌کنند و به اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد توجه ندارند. حتی دستگاه قضایی نیز در خدمت مصالح مردم نیست و موجب بروز فجایعی در دادگاه‌ها و زندان‌ها می‌شود.

حسن فضل‌الله تصریح کرد: صحبت ما اکنون درباره پرونده‌های انباشته شده در زمینه مبارزه با فساد نیست بلکه ما درباره مسائل روزمره مردم و اختلال در روند مدیریت ادارات دولتی و دانشگاه‌ها و مدارس صحبت می‌کنیم که زندگی عموم شهروندان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی در پایان گفت: مسئولان مؤسسات دولتی به دنبال ارائه راهکاری هستند و اولین گام در این زمینه تشکیل سریع دولت است. ما خواستار دولتی با اختیارات کامل هستیم تا حداقل بتواند حجم مشکلاتی که مردم درگیر آن هستند را کاهش دهد./۹۸۸/

ارسال نظرات