۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۷۱۷۷۲۶
حجت الاسلام باباخانی:

هدف سازمان هیات و تشکل های دینی، جامعه‌پردازی در گام دوم انقلاب اسلامی است

هدف سازمان هیات و تشکل های دینی، جامعه‌پردازی در گام دوم انقلاب اسلامی است
رئیس سازمان هیات و تشکل های دینی کشور در نشستی خبری به تشریح اهداف و رسالت های این سازمان پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست خبری سازمان هیأت و تشکل‌های دینی با حضور اصحاب رسانه امروز در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور در این نشست ابتدا به بیان دلایل شکل‌گیری این مجموعه پرداخت و گفت: مجموعه سازمان تبلیغات بخش‌های متعددی را در حوزه تشکل‌ها، هیئات و موضوعات پیرامونی آن داشت. از آن جمله می‌توان به اداره کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی، بخش ساماندهی هیئات، مادحین، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، انجمن‌های اسلامی، کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی اشاره کرد.

وی افزود: این کاری بود که سال‌ها به صورت سنتی انجام می‌شد. دو مجموعه بنیاد دعبل و مرکز توسعه فعالیت‌های دینی نیز مجموعه‌هایی هستند که 10 سال پیش توسط سازمان تبلیغات تاسیس شدند. بنیاد دعبل بحث بیمه ستایشگران و شاعران آیینی و مباحث مطالعاتی و راهبردی مانند کتاب سال عاشورا را دنبال می‌کرد و مرکز توسعه فعالیت‌های دینی به حمایت و تقویت مجموعه‌های شاخص در عرصه تشکل‌ها می‌پرداخت.

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور به سیاست‌های سازمان تبلیغات در سال‌های اخیر اشاره و عنوان کرد: سیاست‌های سازمان تبلیغات در سال‌های اخیر این بود که مجموعه مؤسسات و مجموعه‌های متعددی که در زمینه‌های فرهنگی دارد را بر اساس موضوع مشترک گرد هم بیاورد و یک ساختار منسجم‌تر و قابل برنامه ریزی تری را داشته باشد برای مثال در حوزه کتاب بنیاد کتاب تأسیس شد، در حوزه مسجد اقدام به تأسیس بنیاد هدایت کرد و در حوزه رسانه شاهد تأسیس مجموعه رسانه‌ای سپهر بودیم. بر همین اساس مجموعه‌هایی که در حوزه هیأت فعالیت می‌کردند با یکدیگر تلفیق شدند و با رأی هیئت امنای سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان هیأت و تشکل‌های دینی تأسیس شد تا همان رسالت‌ها را با یک انسجام و نظم بهتری دنبال شود.

ایشان در پاسخ به پرسش یک خبرنگار که از اهداف و رسالت‌های سازمان هیات سوال کرد، اظهار داشت: سیاست اصلی در تشکیل سازمان هیات ایجاد انسجام و وحدت رویه در مواجهه با مجموعه‌های مرتبط با موضوع هیات است. 

رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی کشور افزود: بخش‌های متعددی در سازمان تبلیغات بودند که به موضوع هیات می‌پرداختند اما انسجام و یکپارچگی بین این بخش‌ها وجود نداشت. در سال‌های اخیر به صورت نانوشته این مجموعه‌ها با مجموعه اداره کل تشکل‌های دینی کار خود را دنبال می‌کردند و نوعی هماهنگی بین هیات مدیره بنیاد دعبل و مجموعه مدیران مرکز توسعه فعالیت دینی وجود داشت اما سیاست ساختاری سازمان تبلیغات بنا بر این شد که این مجموعه‌ها ضمن حفظ هویت‌های خود تحت یک مدیریت واحد به کار خود ادامه بدهند.

حجت الاسلام باباخانی در پایان خاطرنشان کرد: هدف بلند سازمان هیات در یک کلام جامعه‌پردازی در گام دوم انقلاب اسلامی در حوزه هیات است. مخاطبین سازمان هیات هیئات مذهبی، مادحین، ستایشگران اهل بیت(ع)، شاعران آیینی، نغمه‌پردازان و سبک‌سازان حوزه هیات، مجموعه رسانه‌های مرتبط با هیات، پژوهشگران حوزه هیات و تشکل‌هایی است که با این فضا مرتبط هستند. تنظیم‌گری، دادن مجوزها، نظارت، هدایت‌گری کلان، ایجاد انسجام بین مجموعه‌ها و شبکه‌هایی که با این موضوعات مرتبط هستند از رسالت‌های اصلی سازمان هیات و تشکل‌های دینی است.

ارسال نظرات