۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۷۱۷۷۷۶
مسؤول مرکز پژوهش های تبلیغ در گفت‌وگو با رسا:

مجمع نمایندگان طلاب نیازمند تغییر و تحول است

مجمع نمایندگان طلاب نیازمند تغییر و تحول است
حجت الاسلام مقدمی گفت: برای به دست آوردن ثمرات مورد انتظار از مجمع نمایندگان لازم است که در خصوص برخی از نمایندگان تجدید نظر صورت گیرد.

حجت الاسلام محمود مقدمی مسؤول مرکز پژوهش های تبلیغ و نماینده سابق مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا در خصوص مجمع نمایندگان طلاب گفت: طلاب نمایندگان خود را به این نهاد فرستادند و یک جمع نخبگانی شکل گرفته است که یک انرژی قوی و بالقوه وجود دارد و متأسفانه از این انرژی استفاده نشده است.

وی عنوان کرد: توان مجمع در مواردی صرف طرح های طولانی مدت شده و سرانجامش نیز مشخص نیست که کدام یک مورد قبول قرار گرفته است؛ در موردی دیگر کارهای روزمره طلاب توسط نمایندگان انجام می شود اما مجمع می تواند جایگاه بسیار بالاتری داشته باشد که دلیل آن نیز بیانات رهبر انقلاب خطاب به این نمایندگان است؛ در دیدار مجمع نمایندگان دوره هفتم با رهبر معظم انقلاب فرمایشاتی در خصوص انقلابی ماندن حوزه خطاب به نمایندگان بیان شد که نشان از اهمیت این نهاد دارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: برای به دست آوردن ثمرات مورد انتظار از مجمع نمایندگان لازم است که در خصوص برخی از نمایندگان تجدید نظر صورت گیرد زیرا سطح بعضی افراد نه همه آنها، ضعیف است چون نماینده باید فردی مدیر و فعال باشد؛ ارتباط نمایندگان با طلاب حوزه انتخابیه بسیار تأثیر گذار است زیرا می تواند به آن ها مشورت دهد و جویای احوال باشد که بسیار تحول آفرین است اما متأسفانه مجمع نمایندگان طلاب از حداقل ظرفیت خود بهره برداری می کند.

حجت الاسلام مقدمی در پاسخ به سؤالی درباره درخواست برخی از نمایندگان نسبت به تعیین بودجه در خصوص رسیدگی به امورات طلاب، گفت: این درخواست برخی از نمایندگان خواسته درستی است اما سرکشی نمایندگان طلاب از طلاب نباید متوقف به پول باشد زیرا اگر حرکتی صورت بگیرد خداوند پولش را می رساند؛ طلاب بیش از آنکه به پول احتیاج داشته باشند به یک دلسوز احتیاج دارند که حال آن ها را بپرسد و طلاب محصل بیشترین مشکلشان تنهایی و غریبی است نه پول و نماینده می تواند با کمک خیرین برخی مشکلات مالی را حل کند.

وی در پاسخ به رهاشدگی طلاب سطح یک ابراز کرد: من قبول ندارم که در طرح های تحولی سطح یک نادیده گرفته می شود زیرا کتب تحصیلی آن ها در حال تغییر و کتب جدیدی نیز در برخی مدارس تدریس می شود و درست است که تحول در حوزه به کندی پیش می رود اما اینطور نیست که مقوله تحول فقط در سطوح بالا در حال پیگیری باشد؛ ما نسبت به سرعت عمل اجرایی تحول در حوزه راضی نیستیم البته تحول در حوزه ی با سابقه به متانت احتیاج دارد.

حجت الاسلام مقدمی در پایان از طلاب خواست تا با حضور در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب به خدمت رسانی و وجاهت بیشتر این نهاد کمک کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
باید با برنامه تحولی این مجمع اعتلا یابد..
0
0